Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Völkl Vertigo G4
#153865 09/11/2004 11:38 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hei!Har såvidt fått prøvd disse skiene med Linken bindinger. Noen som har noen erfaring/formeninger om skiene. også i kombinasjon med telemark?

More than words
OP Offline
More than words

Vi er flere som lurer på dette....

Ingen som kan dele noen erfaringer?

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har den med alpinbindinger og synes det er en kanonski, men den krever innsats for å gi tilbake. Kjører du litt aggressivt er det som å kjøre på skinner, du kan holde høy fart over det meste. Den er kanskje litt for stiv til å regnes som en 100% offpist ski, tenk på den mer som en kombinasjon av bakke og litt rufsete offpist. Ikke spesielt utpreget pudderski - for stiv og for mye innsving. Du kan muligens kompensere noe ved å velge 188cm - jeg har 177 cm, noe som gjør den veldig leken men litt vanskelig i ordentlig pudder og kulete/oppkjørt terreng.

More than words
OP Offline
More than words

Kjørte etterfølgeren, ax4 (med cobra R8), sist sesong. Så vidt jeg vet er den uforandret fra G4. For meg er den det beste jeg har kjørt av ski til alt annet enn dyp pudder. Bruker den mye til topptur også. Med litt fart og trøkk går den alltid som ei kule, med god respons. Men det er jo ikke en nybegynnerski, siden den er såpass stiv. Blant testparene i FF-testen fant jeg ikke noe som matchet ax4. Derfor er det jo litt synd at den går ut...

More than words
OP Offline
More than words

Har hatt både G4 og Völkl Explosive som telemarkski. Begge to går som lokomotiver uansett føreforhold. G4 er litt mer anvendelig grunnet en litt smalere midje som gir mer kantgrep i preppet bakke. Explosive er noe bredere, og gir dermed litt mere flyt i løssnø. Jeg har brukt skiene om hverandre alt etter føreforhold den spesifikke dagen. Begge skiene funker best med relativt høy fart og lange svinger. Du må ha litt power i lårene og være en bra telemarkkjører for å kunne utnytte potensialet i disse skiene.

More than words
OP Offline
More than words

Har kjørt 188 versjonen 2 sesonger med Pitbull og en sesong med Linken. Kan være tung å få på kant i bakken og krever trykk. Slapper du av blir det skrens. Fenomenal utenfor bakken ved dårlige forhold som vindskavler, gamle gjenblåste spor, brudd snø eller tung snø. Da skjærer den pent igjennom og skien føles trygg. På fjærlette pudderdager som kan fås i canada/usa blir skia for stiv og går igjennom. Litt mere fuktighet i snøen, som oftest er i alpene, så fungerer dette helt fint. Til leking mellom bjørkelegger i norge så skal jeg kjøpe meg et par mykere ski med innsving. Til å benytte Vertigoen som lekeski har jeg spist for lite havregryn.

More than words
OP Offline
More than words

Har et par vølkl G4 med marker freeride bind tilsalgs. 198 cm. Detter er maskin, med stor M hvis du kan kjøre ski. Skal ha 1500-2000 for de med bind. I bra stand!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå