Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Noen som har testet følgende kajakker?
#1537 31/05/2005 12:37 PM
Bobby Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Håper noen kan gi en tilbakemelding på følgende kajakker:Janautica AnadyrReveal RSPoint K1 XP (Point 65)

Jeg vurderer (fortsatt) å kjøpe kajakk og disse er innenfor en prisklassen jeg tenker legge meg i. Evt er dette så dårlige alternativ at jeg bør gå for noe annet? Dersom plast, er Cape Horn 17 et bra alternativ? Den er f.eks utrustet med et veldig bra sette, men vil ikke dette også hidre noe av bevegelsen i ryggen under padling?

Håper noen har gode innspill...

Ikke kjøp før du har prøvet!
Bobby #1538 31/05/2005 2:55 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Jeg har ikke erfaring med noen av kajakkene. Ser imidlertid at både Point XP og Anadyr får gode omtaler i tester. De virker begge som bra og raske kajakker til en relativt rimelig pris.

Se feks http://www.unold.dk/paddling/articles/kayakvelocity.html for sammenligningstest på hurtighet.

Det er viktig at du prøvesitter og enda bedre - tester en kajakk - før kjøp. Du skal trives med kajakken. Seriøse forhandlere gir deg muligheten til det. Pass også på å kjøp stive/lette - og ikke for billige årer.

Alle mener forskjellig.
Bobby #1539 24/05/2006 12:25 PM
Fersking
Fersking

Det er veldig forskjellig hvor dan kajakken oppleves av den enkelte.. Du må prøve å se om det er noen du trives med.. Er 190 selv og sleit med å finne en god en.. Endte på Current Designs veldig fornøyd.. Sete er bedre enkelt, enn mye stæs.. Men justering på rygglene er viktig. særlig på lengre turer..

Janautica Neptunia
Bobby #1540 24/05/2006 1:45 PM
Entusiast
Entusiast

jeg har Janautica sin Neptunia. og er storfornøyd med den.