Linken vs G3
|
More than words
|
OP
More than words
Hva anbefales?Si din mening!:)
|
|
|
 ...
|
More than words
|
OP
More than words
du ber om krig på dette området, men det går vel bra... Jeg har bare testet Linken, men digger den over alt! Utrolig bra binding!! I alle slags forhold!
|
|
|
 Bomber
|
More than words
|
OP
More than words
Bomber Bishop. Ingen over, ingen ved siden.
|
|
|
 linken
|
More than words
|
OP
More than words
bomber bishop er ikke med i denne diskusjonen din dust... Har linken og er selv veldig fornøgd. Har ikke testet G3, men sikkert en god binding det også.
|
|
|
 pakking av snø?
|
More than words
|
OP
More than words
har vore vitne til at det dannar seg tjukke snø- og islag under tåballen på linken. Sjøl ha eg Cobra med anti-is plater slike det er på g3, og på dei eksisterar ikkje problemet.Svært plagsomt Nokon som meiner at dette ikkje er tilfelle?
|
|
|
 LINKEN
|
More than words
|
OP
More than words
LINKEN er selvfølgelig best!! Ingen ting overgår linken-bindingene mine i alle fall! Du får ikke mer trykk på kanten, du får ikke mer stabile landinger, det er ikke noe bedre - så lev med det!
|
|
|
|
|
|
 Men tilbake til isproblemet!
|
More than words
|
OP
More than words
Er kjent med at både Chili og Cobra uten isplater får masse snø under skoen. Hvordan er dette på linken. Det er trossalt aluminium som toucher skoen på de og, akkurat som på chili og cobra!
|
|
|
 Av erfaring...
|
More than words
|
OP
More than words
..vil jeg si at G3 targa er helt klart den beste bindingen uansett om du skal bruke skia mest i bakken eller på topptur! Anbefales på det sterkeste!
|
|
|
 ikke is!
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har 2004 modellen til linken og har ikke hatt noe problem med snø som hopet seg opp under tåa.. Dette var et kjempeproblem på de tidligere chili bindingene.. Vil på det varmeste anbefale linken, kjempegod binding! Har ikke prøvd G3 så jeg kan ikke sammenligne..
|
|
|
 Linken tips...
|
More than words
|
OP
More than words
Hvis du legger blank pakketeip på Linken bindinga, så glir skoen mye lettere inn i bindingen, og har ikke hatt noe problem med snø under skoen etterpå. Holdt på å sprenge hele bindinga før jeg fikk teipa de. Meget fornøyd, men er ennå litt skeptisk til om de holder i lengden... tør ikke ta de med på topptur ennå, men det er kanskje bare noe med meg!
|
|
|
 dj/linken
|
More than words
|
OP
More than words
Kommer an på hvilken modell du har. F.o.m. 2004 har det vært så godt som ingen problemer. Har snakket med folk både i linken og i noen av de butikkene som selger mest linken, og disse kan bekrefte dette. 2003 modellen fungerte greit bortsett fra snøoppsamliing (stort sett) mens tidligere modeller har hatt problemer med tåjernet. Hvis du justerer og strammer bindingen tight og riktig vil den ikke gå i stykker andre steder. Uansett modell.
|
|
|
 bruntape (pakketape) er ok,
|
More than words
|
OP
More than words
men Voile lager en anti-is-tape som funker sinnsykt bra og den er veldig slitesterk. Har brukt den litt hist og her på alpinbindingene mine også.
|
|
|
|
|
|
 noen flere
|
More than words
|
OP
More than words
er det noen flere her som har kjørt på G3? Vurderer å kjøpe G3, men er litt usikker...
|
|
|
 Hammerhead
|
More than words
|
OP
More than words
Vet ikke om noen har rukket å prøve Hammerhead ennå. For meg ser de mer komisk ut enn funksjonell. Blir spennde å høre hva folk sier ettervert som de blir prøvd ut!
|
|
|
 linken
|
More than words
|
OP
More than words
Linken er en mye mer stabil binding en G3 (mitt synspunkt). Jeg har kjørt på Linken i flere år og er veldig fornøyd. Har prøvd G3, men kan ikke si at de gir meg den stabiliteten som linken gjør. Dessuten er du med å støtte opp under et norsk firma istedet for et amrikansk med Bush i sjefsstolen.
|
|
|
 Kjører G3
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg kjører på den, og er særdeles fornøyd.. Den bindingen er den mest anvendelige, og tryggeste bidingen på markedet.Seff er den ikke like stiv som Linken er, men er ikke en "løs" binding på noen måter, og er meget lettkjørt. Fordelen er at den kansje redder knet ditt hvis du går virkelig på tryne, mens med linken er det nok beina som gir etter først.
|
|
|
|
|