Fullstendig enig i det gamle kanutt, men det at disse nogenlunde habile kjørerne vistnok kjører på myke ski (er du sikker på dette?) er uansett ingen mal. På samme måte som at Hugo Harrisons B4 valg ikke er noen mal for hverken erfarne eller uerfarne amatører.
Jeg innrømmer gladelig at min hang til stive ski har med et bevist behov for stabilitet og trygghet når hastigheten blir stor og underlaget et usikkert element. I tillegg ligger det sikkert et latent ubevist behov for å føle seg tøff i trynet, når gutsen ikke lenger er det den var...:-)
Fjellet er jo fullt av folk som har ski like breie og stive som sitt småborgelige ego, og brorparten av disse hadde nok hatt godt av både mykere og sikkert også smalere ski. Tross alt kjører de fleste ganske så rolig og småsvingt. De jeg henvender meg til med min stivhetsargumentasjon er de som har et genuint ønske om store skjærende svinger i høy hastighet ned bratte uforutsigbarre fjell. For disse vil veien dit være adskillig enklere på stive, breie planker enn på myke. Men for all del; min dypeste respekt for de som har guts nok til å dra på med litt mykere ski.