Svaret på spørsmålet over mener jeg er et klart JA. Dette skyldes at skiene, som du sikkert vet, er håndlaget sandwich konstruksjon. Dette er selvsagt en mye dyrere produksjonsteknikk enn cap konstruksjoner. Fordelen for skikjøreren er kanskje først og fremst holdbarhet. En sandwich ski vil holde spennet mye lengre enn en cap ski. Dessuten holder Stockli skiene gjennomgående høy kvalitet, slik at kantene kommer til å sitte på lenge osv.
Men det viktigere spørsmålet er om Stormrider skien er riktig for deg. Svaret er jo helt avhengig av hvilken type skikjører du er. Skien er kjent for å være blandt de aller stiveste og mest krevende skiene - og da har en tenkt på alpinbruk. Min mening er at du må være en inni helvetes rå telemarkkjører for at Stormrider skien skal perfekt for deg. Kjører alpint selv, men mine telisvenner, som forøvrig er svært gode skikjørere, sverger til mykere ski. Derfor ville jeg gitt Dynastar Legend 8000 en grundig vurdering. Dette er en langt mer "tilgivende" ski enn stockli skien, samtidig som det er høy kvalitet. Denne skien vil føles langt mer leken. Konstruksjonsmessig er Dynastar skien en blanding, en slags sandwich konstruksjon på midten mens den har cap-konstruksjon fremme og bak (??!) er det jeg har blitt fortalt.
Du sier at "i Norge alltid blir mest bakkekjøring". Dette er jeg helt uenig i; det er svært ofte gode forhold utenfor løypen hvis du bare gidder å lete. Men hvis realiteten er at du kjører mest i bakken kan dette iogforseg være et argument for Stockli skien, da stive ski er lettere å håndtere i bakken i forhold til f.ex i skog.
lykke til