ut fra din erfaring skulle en tro at det er verd det. Har ganske lik bakgrunn selv, og har kjørt på mye rart de siste åra. Mitt første møte med Stockli Asteroid (nåværende Stormrider DP) ble for min del en ahaopplevelse. Skia hevet meg betraktelig. Siden den gang har det meste av andre, tilsynelatende tilsvarende ski blitt heller tamt. Har i tillegg til Stockliene kjørt mye på xxx og Prorider, og selvsagt på endel mer bakkevennlige ski, og jeg opplever feks prorider som tam og treig, om enn nesten like stabil, mens xxx som forøvrig er en fin ski blir ustabil i høye hastigheter. B3 kommenterer jeg ikke da det er hverken fugl eller fisk.

Stormrider XL er bygd på samme lest som DP, men vil selvsagt være en ski som fungerer bedre under isete forhold, og av den grunn sikkert være et bedre valg enn DP for din del. Jeg tror, uten å ha prøvd Legend 8000, at XL ligger på et høyere nivå for den erfarne skikjøreren. Med mindre Dynastar har endret produksjonsteknikken drastisk siden Prorider da.

Opplevelsen av hvordan en ski føles er jo utvilsomt individuell, og avhenger mye av kjørestil, teknikk, styrke og erfaring, så det beste er jo uansett å prøve før man kjøper. Det er mitt beste råd. Se her for ytterligere tips http://www.freeride.nu/review/category.php?id=1&brand=32