Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Alagna!
#151476 31/01/2005 2:30 PM
More than words
OP Offline
More than words

Er det noen som er interessert i å dele leilighet i Alagna/Gressoney.Planen er å reise ned så fort som mulig,og bli der til 8 mars.Er forsåvidt også åpen for andre forslag.

More than words
OP Offline
More than words

Bo for guds skyld i Gressoney

Fersking
Fersking

Hvordan er skiforholdene der nede. Vurdere å komme nedover den 25feb...

Medlem
Medlem

Det er definitivt nordre del av alpene som har de beste forholdene nå. Noen venner av meg dro ned til Alagna på fredag, men har nå reist til Andermatt pga bedre forhold der. Det er meldt endel snø fremover også i nord-alpene, men da mest i området fra chamo til engelberg.

Fersking
Fersking

Var i Alagna forrige uke og det var veldig lite snø. Grei snø på toppen, og mulighet for fine turer. Anbefaler likevel å reise et annet sted for øyeblikket (dersom det ikke er meldt mer snø). Dersom du skal til området anbefaler jeg definitivt å bo i Alagna fremfor Gressoney, veldig koselig by med god atmosfære. Med den nye gondolen kommer man veldig lett over til Gressoney dersom man absolutt skal den veien. Den beste skikjøringen er etter min mening utvilsomt på Alagna-siden, og da er det definitivt enklest å bo der.Vi reiste videre til Andermatt siden det er relativt nære, og det var en helt annen verden snømessig.

Fersking
Fersking

Alagna er en kosligere by, men jeg anbefaler også å bo i Gressoney. Her har man mere skogskjøring hvis det skulle bli dårlig vær, er mere sentral i anlegget og kommer like fort over i Balma bowlen som fra Alagna.

Fersking
Fersking

Med den nye heisen fra Alagna og opp til Salati kommer man kjapt over til Gressoney-siden fra Alagna dersom man skulle ønske det. Er vær og føre bra er det best å bo i Alagna slik at man kan avslutte dagen uten å behøve å stresse for å rekke siste heis tilbake til Gressoney. Skal man f.eks. kjøre Malfatta er det jo greit å ta det som sistetur for dagen dersom føret ned til dalen ikke er optimalt.

Fersking
Fersking

Hvis det er dårlig vær stenger heisene i Alagna med en gang. Da sitter du fast! God grunn til å bo i Gressoney!! Man tar "bare" 2 relativt raske gondoler for å komme over så det går greit!

Fortsatt ikke helt enig.....
Fersking
Fersking

Min erfaring er at de holder åpent i Alagna vel så lenge som ellers i anlegget. Er det skikkelig ille, og de må stenge toppheisene både i Alagna og Gressoney har man jo noe bedre muligheter på Gressoney siden, men skikjøringen utenom toppheisene er ikke mye å skryte av der heller. Har vært i Alagna en del ganger og er urokkelig på at det er bedre skimessig å bo i Alagna enn i Gressoney.

Fersking
Fersking

Dårlig vær og Gressoney.. Seehorn overgår i hvert fall det meste her hjemme, og fremfor å sitte stuck i Alagna er det i hvert fall et bra alternativ! Men en ting skal jeg være enig med deg i - det å kunne avslutte dagen med Malfatta er ikke å forakte... smile Men det finnes nå også ganske så hyggelige turer fra Indren tibake til Gressoney også!

Jeg bodde 4 måneder i Gressoney i fjor, og er i hvert fall veldig fornøyd med det valget.. Håper å være tilbake i 2007 når den nye toppheisen kanskje åpner. Blir det noe av er "Freeride paradise" virkelig et understatement!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå