Bestilte Headrush i medium stiffness, med HammerHead binding, i november i fjor, og har kjørt med de i hele vinter.Et helt ufattelig bra skipar! Hvorfor?Jo, (mye av det er nevnt med tanke på Bobtail...men men) pga sin særegne utforming av "tail" og asymetrsike kanter, sitter disse skia som et skudd på preppa underlag. Det er først når man kommer over skikkelig blå-is at det kan glippe litt.(jeg tror allikevel at de kan ha et relativt bra kantgrep, selv på blå-is, det er bare ikke alltid at han som står oppå skia har like god kontroll!:-) Kommer man utfor mere snø, bløtere snø etc så er det fortsatt en lek å kjøre. Skia jobber for deg, du bare peker hvor du vil at de skal gå, og de lystrer så gjerne!
Det er relativt store ski: 130/90/"bob'ed" men føles ikke på langt nær så store når man får dem på, og setter utfor.
Jeg har dessverre ikke fått testet de i bunnløs pudder, ei heller noe som ligner "bunnløst". Men det lille løssnø jeg har fått prøvd de i, gjør at jeg higer etter mer, mer og atter mer.
Det tar litt tid å venne seg til et par ScottyBob HeadRush, ja, jeg tør vel nesten si at det ikke har noe å si på hvilken modell det er. En ScottyBob er uvant uansett. Det er noe nytt, og man må prøve og feile litt i begynnelsen. Mr.ScottyBob legger ved en liten "instruksjonsmanual" hvor han forteller om hva man skal gjøre og hvordan man skal gå frem for å få maks ut av sine ScottyBob's på kortest mulig tid. Og jommen funker det gitt....
Dette ble litt rotete, og jeg har sikkert glemt masse som jeg syns er bra med skia, men dette er uansett de beste skia jeg har hatt. De er utrolig artige å kjøre på, og når man begynner å beherske de, vil gleden og lykkerusen ingen ende ta. Det høres kanskje litt ekstremt ut, men kan si det så enkelt at jeg lånte bort skia mine til en kompis, i begynnelsen var det litt "knurr", "hva i helv*/ har de gjort med disse skia...på vei hjem samme kveld var han frelst...Ikke så altfor lang tid etterpå hadde han også skaffet seg et par ScottyBob's!
HeadRush er også hva de i USA kaller for en quiver one ski, altså en ski som funker meget bra over hele fjellet, være seg i bakken eller ut i det dype,løse....Kan ikke si meg annet enn enig...
Sjekk også ut: http://www.telemarktalk.com/phpBB/viewtopic.php?t=1670&postdays=0&postorder=asc&start=0
Hilsen Bob'd