Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Korleis vil vi ha fjelltelmarkrenna?
#150305 15/04/2005 3:33 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Er sikkert ikkje den einaste som har meiningar om dette. Kvifor må alle renna leggast opp slik at ein er nødt til å bruke heile helga for å delta. Eg for min del vil ha noken renn der du faktisk kan sette av ein dag. Kommer fram, får startnummer og info. Går til start, kjører ned og så premeiutdeling etterpå. Så er det litt meir opp til ein sjølv kor lenge ein vil bli der. Ein anna faktor er jo og at det blir ganske dyrt når ein må ha overnatting fra fredag til søndag kvar helg! Som student kan det bli litt vanskelig økonomisk.

Min personlige mening
Gerd Inger #150306 15/04/2005 5:04 PM
Ivrig
Ivrig

Jeg mener at alle fjelltelemarkrenn burde legges til søndag. Da kan man møte opp lørdag og reise hjem søndag. At alle renn går på lørdag fører til at man ofte må ta seg fri fra skole eller arbeide hele eller deler av fredag. Takk for innspillet!

lørdager er bra.....
Gerd Inger #150307 16/04/2005 8:21 PM
Fersking
Fersking

vil bare minne på at det er ikke alle som har muligheten å bare svippe til et renn. Hva med alle oss som må bruke flere dager for å komme fram..Synes det er bra å få til det sosiale også.. en fest er jo alltid noe å ta med seg.

Det sosiale og en fest er bra for miljøet; men..
Gerd Inger #150308 17/04/2005 12:38 AM
Ivrig
Ivrig

Se på terminlisten. 6 Norgescuprenn på 7 uker (+ andre renn). innebærer mange fredager med fri fra arbeide eller skole"skulk". Flytt rennene til søndag. Det er ganske sosialt å være tilstede på renndagene også. Man burde ikke trenge å ta fri fredag for festens skyld når man deltar i de fleste fjelltelemarkrenn. De som har behov for mer sosialt (les fest) kan ta det på lørdag.

Jeg mener også at prmieutdelingen bør skje umiddelbart etter rennet, og ikke som ofte nå bli dradd ut i mange timer.

Lørdag eller søndag, fest eller ikkje fest?
Gerd Inger #150309 17/04/2005 11:58 AM
Fersking
OP Offline
Fersking

Det eg ville fram til er at rennet må kunne avvikles på en dag, om det er lørdag eller søndag spiller liten rolle. Det viktigste er at ein sjølv kan legge opp helga. No blir det ikkje slik for ein er nødt til å bruke heile helga på den måten det er lagt opp no. Og er det renn ein dag er det jo ikkje noke i veien med å ha det sosialt om ein vil det. Men det er vel viktigere for dei som kun er med på eit eller to renn, enn når du er med på alle. Er jo noken som reiser på renn for å stå renn, og ikkje for festen.....

Ikke helt enig...
Gerd Inger #150310 17/04/2005 10:32 PM
Fersking
Fersking

Har kjørt Fjelltelemark i en del år, og er ikke helt enig i at man må bruke hele helgene på mange renn. Sånn jeg ser det er det kun Galdhøpiggrennet det er lagt opp slik (veldig sen premieutdeling). Riktignok var det også slik på Gaustadtopprennet i år, men jeg tror dette var noe spesielt i år pga WC-avsl. Tidligere år på Fjellgutenrennet har det ikke vært slik. På grunn av at mange har lang reisetid er det vanskelig å unngå at man ofte må reise ettermiddagen/kvelden før rennene. På Villomrennet, Harstadfjellrennet, Lemonsjøracet, Fjellgutenrennet og Tinderittet har jeg som regel kjørt enten dagstur eller fredag til lørdag. Jeg synes det er bra det er skikkelig opplegg rundt Galdhøpiggrennet og Alperittet, og synes det ville vært kjipt dersom rennene blir lagt til søndag.Det jeg synes har vært en dårlig utvikling i år er tøying av grenser når det gjelder antrekk. Sånn jeg ser det er fartsdress under en tynn tettsittende genser over grensen.

Spre det ut
Gerd Inger #150311 18/04/2005 9:46 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Syns terminlisten i år var veldig tett. Om mulig, trekk det ut litt lengre. Mere mellomrom gjør det lettere å stille opp på flere renn.

Renn på Lørdager!

Eg tykkjer
Gerd Inger #150312 20/04/2005 2:51 AM
Medlem
Medlem

at de rennene som har arrangement på kvelden burde få være slik de er. Det trekker jo folk til sporten, nå er ikke fjelltelemark den mest "seriøse" sporten som finnes, og det er jo mange som reiser på renn for det sosiale og for å ha det gøy. Det er jo valgfritt om mann vil drikke seg full på kvelden eller ei.. mulig det er et enormt drikkepress pågang som ikke jeg vet om. Men jeg ser ikke helt problemet med renn på lørdager eller søndager? Det er vel det samme det? Vil mann hjem på kvelden så stikker mann vel hjem samme om det er lørdag eller søndag? Ser poenget med at mange må ta seg fri fra jobb/skole for å reise fredag, men det blir litt av det samme hvis mann arrangerer renn på søndagen. Da kommer jo alle styggseint hjem, og må stille trøtte på skole og jobb.Er forsåvidt enig i at det er teit å dele ut startnummer kvelden før rennet, men praktiseres det noe sted? Kan ikke huske å vært borti det på lenge... Men så er det en stund siden jeg har vært med også.Ellers er jeg også enig i at de burde avvikle premieutdelingen som fort som mulig etter rennet, med mindre de har et stort arrangement om kvelden (for eks. piggerennet).

ja!
Gerd Inger #150313 20/04/2005 3:54 AM
Medlem
Medlem

Det har aldri vært forbudt å være lur, men jeg er enig i at folk tøyer de fartsdressgrensene vel langt nå. Den "borgar"-vrien med å bruke en tettsittende fotballdrakt, er over grensen spør du meg, det er så nærme fartsdress som det går ann å komme uten at det er det.Reglene er jo slik fordi at folk skal kle seg når de er på fjellet, og at det skal bli likt for like.

Re: Korleis vil vi ha fjelltelmarkrenna?
Gerd Inger #150314 25/04/2005 6:47 PM
Ivrig
Ivrig

Den siste kommentaren satt Gaute! Helt enig!

endagsrenn
Gerd Inger #150315 30/04/2005 6:10 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Noen renndeltakere har faktisk familie også. For dem er endagsrenn genialt. Nå skal ikke alt legges opp for familiefedre og -mødre, men som representant for dem avgir jeg en stemme for at flere renn (ikke alle) arrangeres som endagsrenn.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå