Regner med at siden du skal på en skilinje, så er det et krav at man må kunne stå på telemark. Det er vel derfor du spør om det, så drit i de som sier du skal gå for rando..... Har kjørt tele i snart 20 år, fra første gang det kom til norge, og jeg har prøvd det som er av bindinger og ski !! Har kommet frem til at jeg liker lette, men ganske stive ski. Dette er ikke så lett å få tak i, men amerikanske Goode og DrakeBoinay er bra. Kjører selv på DrakeBoinay Surreal med Bomber Bishops bindinger, og må si at det er det beste jeg noensinne har kjørt på. Funker utmerket på det meste av føre, og veldig bra i pudder. Lette å bære og stive nok til at man virkelig kan dra på. Bomber er litt tyngre enn bindings-alternativene, men de er helt råe. Mange har mye rare meninger om disse bindingene, men det tror jeg er folk som ikke helt vet hva de prater om....... Jeg har kjørt på absolutt alt som er av bindinger, og bomber'n er det beste !!!Har du stått på ski før, er det bare å dra på litt når det gjelder bredde på skia. Litt tyngre opp, men tusen ganger bedre ned igjen. Til slutt, ingen skikjøring kommer opp mot lange dype telemarksvinger i pudder !!!!! Gled deg, og ha et fett år !!