Jeg har hatt Bomber Bishop i 3-4 sesonger nå og har også "2.nd ski-kit". Først må jeg bare si at jeg syntes bindingen er utrolig stabil og robust. 2.nd ski kit bygger ikke opp bindingen ytterligere enn de 35mm. Da jeg fikk bindingene mine montert fikk jeg beskjed om det ikke fantes plater til å bygge opp denne bindingen, så dette må eventuelt lages selv. Min mening er at det ikke trengs. 2.nd ski kit'et er rett og slett ekstra plater til å feste bindingen på slik at du lett kan skru av bindingen og sette den på ditt andre skipar. Platene på 2.nd ski kit har også "hæl-løftere" slik at topptur er mulig (Dette følger også med hvis du kjøper ny binding nå. Da jeg kjøpte mine (1. Bomber utgave) fulgte andre plater med, uten hæl-løftere). Har gått noen toppturer uten problemer, selvom bindingene er noe tunge. Ser noen sier at vekten er lik som R8. Det er mulig. Det som kan være forskjellen er at mye av vekten ligger i platen under foten, slik at du løfter mye vekt for hvert skritt du tar.

Mine erfarringer er likevel kun positive. Knallbra i pudder og i bakke. OK å bruke på topptur.