Jeg synes det er litt rart at du som er så ung ikke ble opereret med en gang. Dette har jeg selvølgelig ikke greie på i det heletatt. Det kan være usikkerhet mht hvor sikker man er på at operasjonen er vellykket mm, mm(?).

Jeg vil derfor bare nevne at leger har veldig forskjellig syn på dette med å operere eller ikke når det gjelder kne. Dersom dette drar ut i tid, og du har råd (og ikke er redd for å fornærme din faste lege/kirurg) kan muligens en MR (Magnetisk Ressonans) tas på en privatklinikk for å høre hva de mener bør gjøres, og når (f.eks. Volvat).

Mht ev operasjon kan man selvsagt lure på om de vil vente 1 år eller 10 år. I mitt tilfelle ble det vurdert slik at dersom jeg trengte skinne mer enn ca 3 - 5 mnd, ville jeg få den dekket av trygdeverket. Dersom du vet at operasjon ikke blir foretatt innen ca 1/2 år vil jeg anbefale at du får din lege til å skrive en rekvisisjon på skinne. Som de sa til meg på OCH (og jeg er enig): "Det må da være i alle sin interesse at du får muligheten til å drive idrett og holde deg aktiv. Derfor bør du få skinne dekket av trygdeverket uansett om den trengs i arbeide eller bare idrett"!