|
 oransje Scarpa T1
|
Fersking
|
OP
Fersking
har noen av dere sett denne skoen noen gang? en orange scarpa t1, gi meg tilbake mld om den er dere snill.. =) jeg finner den ikke på nette... jib tihi
|
|
|
 Kanskje det er den røde T1 Racing
|
Medlem
|
Medlem
|
|
|
 njaaa
|
Entusiast
|
Entusiast
er du sikker på at det var T-1?? Scarpa har en Randone sko som er oransj, aldri sett en oransj t-1.... vet bare at det blir ny farge på neste års t-race..:D sorte med flammer, designet av den norske importøren.. tror det var sort med flammer han sa..
|
|
|
 kan det være..
|
Medlem
|
Medlem
Crispi CX-U? eller er du sikker på at det er en scarpa sko?
|
|
|
 Oransje T-1?
|
Fersking
|
Fersking
kan det være ett par støvler som har stått temmelig lenge ute i sterk høyfjellssol? Evt så hadde Garmont en versjon av Gara for litt siden som hadde en sykt ekkel gulfarge som kan minne litt om oransje..
|
|
|
 Garmont Squadra
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Gamle Garmont Squadra (tror jeg det var) var orange. Såvidt jeg vet har aldri T1 vært det med mindre en eller annen har vært fremme med lakkboksen
|
|
|
|
|
|
 ekke sikker jeg as...
|
Fersking
|
OP
Fersking
jeg så bare det var en som solgte det, men jeg har aldri sett det før.. så jeg trodde det var bare bullshit.. men men
|
|
|
 oransje og svart
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Den første t1 race var det. ca 2001 eller no slikt.
|
|
|
 Nope
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Det stemmer ikke, rangle. Jeg sitter her med et par 2001 Scarpa T1R i hånda og de er definitivt RØDE, ikke orange. T1 Race kom forøvrig lenge før 2001, men da med det gamle skallet. Jeg har aldri hørt om eller sett orange Scarpa T1. tipper Magux88 blander sammen med Garmont Squadra
|
|
|
 ikke maguz som roter!
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Såg nemlig og ei bruktannonse på markedet som sikkert maguz har sett og. Ein høgst uvitande seljar har nemlig prestert å ha eit par oransje t1 til salgs. Skjønar ikkje heilt korleis det e mulig...kanskje det e så enkelt som sprayboks?
|
|
|
 Hvor...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
...ligger denne annonsen med bilde?
|
|
|
 til Desmoskier: Feil? Jeg? Aldri.
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg har selv kjørt på en sort og gul/oransje T1, den første T1 racing, og 2001 var vel litt sent - skulle anta et eller 2 tidligere. Det var den første støvelen som kom etter den opprinnelige "porsherøde" T1 som kom etter den klassiske sorte, som igjen kom etter den enda mer klassiske lilla og sorte. Men desverre har jeg blitt så dårlig til å huske årstall, at jeg kan ikke stadfeste modellen nærmere.
|
|
|
|
|
|
 Jeg har nesten..
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Jeg har et par eldgamle T1Race som er nesten oransje, det har vært røde en gang, men årenes løp har gjort dem ganske falmet. Så vist du blar opp 2-3 høvdinger så skal jeg gi deg "nesten oransje" t1R ;-)
|
|
|
 må arrestere deg der rangle :-)
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Den første røde var ikke "porscherød", men derimot "ferrarirød". Dette fordi Scarpa feiret at Ferrari var 50år. Og som sikkert de fleste vet, så er både Scarpa og Ferrari av Italiensk opphav.
|
|
|
 må arrestere deg der rangle :-)
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Den første røde var ikke "porscherød", men derimot "ferrarirød". Dette fordi Scarpa feiret at Ferrari var 50år. Og som sikkert de fleste vet, så er både Scarpa og Ferrari av Italiensk opphav.
|
|
|
 tjåtatjåta
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
porshe, ferrari - whats the difference hehe. Okei da, jeg må vel la meg arrrrrrrrestere der. Forøvrig hiver jeg meg på ditt tilbud på salg av gamle T1 race, og topper den med etpar engang ferrarirøde T1 fra tiden før det var noe som het race og tilbyr de til høystbydende over en gammel kneip og en halv Eue de vie. Men mine første sorte og lilla er ikke til salgs.
|
|
|
 ...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
T1 har i prinsippet bare kommet i 2 versjoner, med noen varianser innenfor hver versjon. Den første utgaven var den blå/lilla (som jeg fremdeles bruker av og til). Basert på dette skallet ble det produsert diverse utgaver, bla. fikk den en ekstra spenne etterhvert. Men de påfølgende utgavene var enten sort (vanlig) eller rød (R). Ingen orange som jeg kan huske å ha sett. Det nye skallet kom i 2000 eller 2001 (litt usikker) og kom i vanlig, også kalt freeride, og R. Freeride var sort med litt gult og R var rød med litt sort. Fremdeles ingen orange versjon... Men siden du til og med har kjørt på en slik etterlengtet(?) orange T1 rangle, så har du vel et bilde der støvelen inngår? Forresten utrolig hva det går an å (k)rangle om ;-)
|
|
|
 -
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
For å være ekstra sær og pirkete er t1 svart og grå (tidligere svart og gul). T-Race (som den nå er omdøpt til) er rød! men dette viste dere sikkert :-)
|
|
|
|
|
|
 Fortsettende oppklaring
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
For å fortsette denne særs viktige diskusjonen. Sort og med litt gult, som Herr Desmo nevnte er vel en rimelig korrekt beskrivelse av de skoene jeg siktet til. Mener jeg hadde de sesongen 2001, men har desverre ikke memorisert produksjonsåret. Mulig jeg finner et bilde av de fra sesongen etter hvor en kompis brukte de, men det bildet er nok av den gamle ikke-digitale typen, så det må jeg isåfall sende deg pr post. Desmo legger jo frem en fin og kortfattet beskrivelse av T1`s historie, og jeg vil vel bare legge til at når T1 kom med sin røde Ferrariversjon var det, til min og andres store forferdelse umulig å oppdrive en sko med maskulin sortfarge. Forøvrig het vel også den første sort-lilla Scarpa Terminator, og benevnelsen T1 kom først senere. Uansett, dette er påstander basert på en heller skral huokommelse, så jeg kan sikkert arresteres på etpar punkter her. Litt godt å være skikkelig geek noen ganger òg ikke sant?
|
|
|
 litt krangling til... :-)
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Ser noen av dere påstår at den "røde" scarpaen kom i 2000, det kan ikke stemme for jeg kjøpte mine på SHU i 1998. (samme år som ferrari fyllte 50 år!) :-) Mine gamle utslitte og "rød/oransje" scarpa går nå for en flaske Bacardi Razz (trenger den til helgen) :-). Evt en 5liter med HB fra hardanger.
|
|
|
 HaHa
|
Fersking
|
OP
Fersking
Har vel skapt noe tull her:P Men jeg leta etter noen telemarkstøvler, som jeg fortsatt gjør.. så kom jeg over de:P hadde vært litt fett med en orange t-1:P men ferarri rød er fet nok som den er egntlig... =)
|
|
|
 her er de
|
Fersking
|
Fersking
kom over denne annonsen på finn.no, og skoene ser definitivt oransje ut for meg.. http://www.finn.no/finn/bap/object/;pdc=1129536993987?finnkode=6261357&sid=4aMxRKlbe993977&pos=4&tot=14
|
|
|
 her er de
|
Fersking
|
Fersking
kom over denne annonsen på finn.no, og skoene ser definitivt oransje ut for meg.. http://www.finn.no/finn/bap/object/;pdc=1129536993987?finnkode=6261357&sid=4aMxRKlbe993977&pos=4&tot=14
|
|
|
 Fargegjengivelse...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
De ser kanskje litt orange ut når du ser de på skjermen, men det er bare fordi fargegjengivelsen på skjermen din ikke er korrekt. Jeg har akkurat slike sko, og de er definitivt røde irl.
|
|
|
|
|
|
 de er IKKE oransje.
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Enten så er du fargeblind :-) eller så trenger du ny skjerm :-). Men på macen min ser de ut som et par helt vanlige røde scarpa. ikke noe oransj... helt vanlige... :-)
|
|
|
 For å fortsette...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Men hvilken mac har du da? På min ser de litt oransje ut, men min mac heter IBM. Er skoene oransje eller er enkelte datakomputere ivrig på å transformere Ferrarirødt til hippioransje? Det er det faktiske spørsmål.
|
|
|
 hakke peiliing
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
men de ser da ikke ut som oransje verken på powerbooken min eller på den fæle dell pcen. Hender faktisk at skjermer kan endre fargene litt, slik at rød kan bli litt mer oransj. Uansett så finnes de ikke oransje T1, ikke uten at en har endret fargene på de i photoshop eller rett å slett gitt dem en omgang med lakkboksen! :-)
|
|
|
 Interessant...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
...er rompa til Julius rød eller oransje? Kjør debatt. Her kommer Julius som alle vil seHan svinger seg i toppen av et treVi hører ham og vet han er på ve-e-eiÅ Julius vi venter på deg
|
|
|
 -
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Du er en sann morroklomp ja....Greit at du ikke liker diskusjonen, men ikke kom med et innlegg da. Bla videre til neste diskusjon!
|
|
|
 dette var moro...
|
Fersking
|
Fersking
For å ta det første først: På min ibm t42 ser skoen også ut som akkurat det de er, nemlig røde t1-race prod ca 03. Lurer nesten på om denne tråden ble startet for å gi selgeren ekstra oppmerksomhet... Jeg vil da bare nevne at skoene ikke har siste generasjons innerstøvel, men den gamle ikke- formbare typen...
|
|
|
|
|
|
 Dokka:
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
http://www.kvinnelegen.no/wip4/detail.epl?id=51916&cat=752