Hovedforskjellen, foruten at G3 benytter kabel og Rottefella benytter stag, er at G3 er en av de minst aktive bindingene på markedet og Rottefella en av de mest aktive. Hva du liker kommer, som nevnt en god del ganger før, an på dine preferanser innen bøyemotstand. Å si at den ene er bedre enn den andre blir veldig subjektivt. Selv liker jeg aktive bindinger best og er dermed mest fornøyd med Rottefella R8, men jeg har også Linken og G3 T9, så jeg har et greit sammenligningsgrunnlag.Grunnen til at G3 er mindre aktiv enn R8 er at den har et bøyepunkt for kabelen som ligger lengre fremme på bindingshuset, og dette er noe du ikke kan gjøre noe med uansett hvor mye du strammer bindingene eller bytter til stivere cartridger. Når det gjelder logoen Rottefella har på sine antiisplater så har jeg ennå til gode å oppleve snøoppbygging på disse i løpet av over 100 dager på dem. Som Freeskier nevner over, om du ikke er sikker på om du liker aktive eller mindre aktive bindinger kan Hammerhead være et greit alternativ, med justerbar motstand fra markedets stiveste til den mykeste.