har nettopp sett en snutt fra telemarktips.com http://www.telemarktips.com/AlpTouring.htmlMye av det går igjen. Både for de som kjører alpint og telemark. Det virker som om de har dratt med seg mye av stilen som brukes i pisten. Har aldri likt den stilen. Korte svinger er ikke kult. Hvor dra korte svinger på åpne flater der du kan dra på å nytte hele siden?? For min del er minst mulig svinger og mest mulig fart som gjelder. Stor fart med stor svinger, hvor enn ligger på skjær og ikke skuffler snø som nevnt tideligere! Jeg kaller det progressiv kjøring! For min del er det å finne nye renner/nedfarter rolig første gang! bli kjent og få litt følsen på snø og helning. Og bånn gass neste gang. Det kjennes i lårene etter på men det gir en utrolig digg følese!
Har også sett at en del sliter når det er for mye lett pudder og for svak helning! Da er stor fart og minst mulig svinger som gjelder! utrolig gøy når en for det til.
Må si at en del amerikaner suger på ski selv om det er et par av dem som er virkelige gode;)
ps har aldri sett noen som kjører mer agrresivt enn cato lægreide! Bånn gass i hokki som om han har hue i mellom ski tuppene! utrolig digg å se på! Sjekk ut bigtrix sin film kong vinter!