Jeg har nettopp fått montert rottefella r8 på nye atomic Tele Daddy. Ikke samme modeller, men de er i samme sjiktet. Mine ski er kanskje ikke like stive, menmen.....
Jeg valgte å montere bindingen min midt på skia(det var avmerket et punkt på skia, og jeg kunne montere der, eller to cm lengre foran eller bak). Det forreste punktet var for "agressiv bakkekjøring", og jeg skjønner ikke hvorfor det var et alternativ på ei såpass brei ski. Jeg utelukket straks dette alternativet. Midtpunktet var for allround kjøring, og det bakerste punktet var det jeg skulle velge hvis jeg hadde solid overvekt på pudderkjøring. Jeg valgte som sagt det midterste punktet, da jeg ville ha en ski som kunne fungere godt en hel dag i et stort og variert skisenter, selv om jeg i tillegg har rene bakkeski. Mine ski er uansett så feite at de fungerer godt nok for meg i pudder, selv om jeg ikke monterte de på bakerste punkt.
Det ble mye det....! Du bør vel vurdere om du bare skal bruke skia i pudder, eller kanskje som et par ultrafete allroundski..?
Håper du blir fornøyd, og får en fin og snørik vinter! Lykke til!