Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Feller på ScottyBob ski
#148484 25/12/2005 11:41 PM
Ivaaar Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg fikk så vidt testet mine nye Scotty Bob ski før snøen gikk i juni. Aldri har jeg testet en ski som leverte så til de grader i forhold til forventingne, og det bare etter noen få svinger. Eneste blemma var at jeg brukte G3 feller skjært til noen andre ski, noe som selvfølgelig skapte problemer på opptur.

Hva bør jeg satse på? Nye feller uten bakfeste skulle vel gå bra, men det hadde vært interessant å vite om noen har klekket ut en løsning med bakfeste. Anyone?

Re: Feller på ScottyBob ski
Ivaaar #148485 26/12/2005 1:07 AM
Entusiast
Entusiast

er vel ikke så mye værre enn at du flytter bakfestet lengre ut (vekk fra telecuten). Om bakfestene dine er boltet med lim fra uruguay kan du alltids få tak i nye fester fra f.eks telemark-pyrenees.

Lykke til.

Re: Feller på ScottyBob ski
Ivaaar #148486 26/12/2005 6:51 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har planer om å kjøpe et par BD STS eller G3 feller til mine Sb. Kommer til å skjære dem til og flytte bakfestet ut fra center på fellen slik at den passer på baktuppen. Kjenner også folk som har gått hardt til værks og filt et hakk til bakfestet i tuppen bak. Dette funker vistnok veldig bra.

Bakfeste SB-feller
Ivaaar #148487 20/01/2006 1:04 AM
Fersking
Fersking

Har tenkt å sy en slags pose på fella som svelger en del eller hele den bakre tuppen . Lengden på posen får avgjøre om limet på fella må dekkes for å få til å tre tuppen inn. Foreløpig er dette på idestadiet , men jeg tror det kan fungere bra.

algeir
Pose
Ivaaar #148488 20/01/2006 9:35 AM
Fersking
Fersking

Har også tenkt å lage en pose på mine feller, alternativet er å kutte fellene før innsnevringen bak. Jeg har Moby dick, og noe så sinnsykt i løssnø skal man lete lenge etter. Lykke til

Bakfeste SB-feller igjen
Ivaaar #148489 23/03/2006 12:20 PM
Fersking
Fersking

Har gjort ferdig et par Black Diamond feller med pose til bobtail.Brukte av limbeskyttelsen til posestoff, er litt spent på hvor lenge det går før tailen gnager seg gjennom stoffet.Påsetting og demontering av fellene uten strikk i festene er en viss utfordring.Tailen stikkes i posen først. Så får du skia til å ?skyte rygg?, slik at framfestet kan hektes på.Så drar du limbeskyttelsen av , finjusterer fella og lar limet få tak i skia.Det er lurt å ha ei reim mellom skia og fella for å ha noe å dra i når fella skal demonteres.Da drar du fella ut som om du spenner en bue, og kiler inn limbeskyttelsen.Så får du skia til å skyte rygg og vipper av framfestet. Det kan høres omstendelig ut , men det går greit med litt trening.

Har lagt noen bilder fra syprosessen på sida mi.

algeir

Selve skia?
Ivaaar #148490 23/03/2006 1:27 PM
Medlem
Medlem

Hvordan er selve skia da? Funker konseptet deres, eller bare ser/høres det fancy ut? Skulle gjerne ha prøvd den, da jeg er på jakt etter nye pudder/fjellplanker.

Funker selve skia..
Ivaaar #148491 23/03/2006 2:08 PM
Fersking
Fersking

Synes prinsippet fungerer, men forskjeller i kjørestil kan nok gjøre at andre ski kjennes mer riktig. Noen klager på at skiene er for myke, men det fins mulighet for å bestille stivere utgaver. Hører forresten at skiproduksjonen foregår endel i Kina nå, så det spørs om kvaliteten er like bra som før.

For meg kjentes det rett ut med en gang på SB Headrush medium flex med Hammerhead. Kjøpte derfor samme skia med Bomber Bishop.

algeir

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå