Ser at det hevdes fra flere her at Hammerhead bindingene er så godt som feilfrie, og at det må være noe feil med innstillingene dersom noe skulle ryke.Ut i fra det jeg kan se er det stort sett de som er sponset av Hammerhead/Bergtatt som skryter av bindingene på dette forumet. Det er vel derfor lite sannsynlig at eventuelle problemer med bindingene vil bli omtalt her. Ser ut til at disse er mer opptatt av å påpeke feil og mangler ved de andre bindingene på markedet. På Telemarktips.com at det pågår en lang tråd om problemer med årets Hammerhead bindinger (http://www.telemarktalk.com/phpBB/viewtopic.php?t=16682&postdays=0&postorder=asc&start=0). For de som følger med litt der er jo dette ganske sjokkerende da det på telemarktips.com er en rimelig trofast klan som forguder disse bindingene. Ut i fra diskusjonen ser det ut til å være flere problemer, og det er ikke bare enkeltstående tilfeller. Så vidt jeg kan se kan man vente seg følgende problemer med årets Hammerhead bindinger: 1. Justeringsskruene for å justere hvor aktiv/nøytral bindingene er sitter ikke fast (cable guides). Disse løsner og flytter seg, samt at de ramler av og blir borte.2.Plastdeler som går i stykker. Gjelder hælbiten og en annen plastdel (shim/riser) som jeg ikke kjenner funksjonen til.3. Fjær som endres over tid og må skiftes.
Så vidt jeg kan skjønne fra diskusjonen er bakgrunnen for de to første feilene at fjæra ?bunner? for lett og skaper ekstra belastning på andre deler.
Jeg er ikke sponset på noen måter, og har ikke andre motiver for innlegget enn å sette fokus på at det også er problemer med Hammerhead bindingene. Jeg kjører med både Linken og R8, og har ikke hatt problemer med noen av disse de to siste årene.