Å som du gnæger og gnæger om denne Hammerheadbindinga Raa... ;-) Har ikke sett makan siden misjonærene inntok Kongo. I forhold til dette med vekt, så har jeg noen svært akademisk/metodisk anlagte venner som opererer med lekre regneark over det meste av sitt og andres turutstyr. Derfra har jeg sakset følgende som svar til det opprinnelige spørsmålet:

Crispi CXQ (thermo, spoiler, skruer, ekstra stropp, såler)3.980Crispi CXP (std. liner) 3.800Crispi CXP (thermoflexed) 3.400 Linken (inkl. gule plater og hælløfter)1.850RD HammerHead (inkl. hælløfter) 1.520Rottefella Cobra R8 (20 mm plater standard) 1.400Dynastar InBig Pro Rider (194) med Linken(kontrollveid)6.520Rossignol Bandit xXx (195) med Linken (kontrollveid)6.300Atomic TMEX (184) med Linken (kontrollveid) 5.600Atomic TMEX (191) med Cobra R8 (kontrollveid)5.180

Selv har jeg ikke slike ski igjen, (rent bortsett fra tmex som langtoppturski) og da jeg er heller mindre metodisk aner jeg ikke hva mine ski av nyere dato veier. Annet enn at BigDaddy i 193 er tunge som spett og at Stormrider faktisk er en jernbanesvil.