Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Dynastar Ultra Bultra, legendarisk?
#148119 25/01/2006 12:20 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Fant mine gamel Ultra Bultra her om dagen.Hvilket herlig gjennsyn. Disse var jo monsterfete ski da de kom på markedet, og de var sinnsykt sterke. Tålte alt av juling og fart. Jeg var innom Skandinaviske siste året de var i tromsø (det er lenge siden). Der en svenske monterte plater under Riva I bindingene før en tur ut til lyngen. Svensken ble fra seg da han så skiene og utbrøt spontant; Fy faaaaan dette er jo gullskiene, får jeg kjøpe dem? Han hadde hatt slike tidligere men hadde skilt seg av med dem ved en glipp.Han mente dette var de beste skiene fra perioden og ville bli legendariske. ER dette tilfellet, er de blitt legendariske? Jeg skal uansett ta dem med på etpar turer i vinter og kveste steinen i lyngsalpene.

Uten tvil!
telemarken #148120 25/01/2006 1:43 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det var jo Ultra Bultra og Black Widow fra Rossi som startet hele telemark revolusjonen.Bruker dem i dag som veggpynt!

Ivertfall klassisk!
telemarken #148121 25/01/2006 1:52 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hvis den gode gamle Tua tråden hadde vært å oppdrive ville jo dette passet bra der...Mener Ultra Bultra ble trukket frem der også, sammen med klassikere som Tua Montets, Excalibur, Åsnes Sondre, og kanskje t.o.m tidlige K2/Fisher modeller. Men Ultra Bultra har kanskje en særstilling ved siden av Excaliburen eller? Erindrer et særs tidsriktig design på UltraBultra, lilla flekker eller no sånt...

Ja..
telemarken #148122 25/01/2006 3:08 PM
Fersking
Fersking

Men jeg var da sikker på at Ultra-Bultra kom før black Widow..Ultra Bultra hadde vel erkeklasiske 80-60-70 som strategiske mål. Black widow kom vel i etterkant og var "betydelig" bredere? alså 85 foran eller enda værre. De var jo på mange måter motstykket til Tua Cirque som også var 80 60 70. Husker forøvrig godt innkjøp av mine egne blå tua Montets 82 62 72 (enda mer off pist) og uten titanal plate som demper, Slik at de ikke skulle få tulipantupp. Jeg hadde også teleplatene og riva II binding. Saker!

Hører hjemme i monter...
telemarken #148123 25/01/2006 4:12 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

...ja. Kompisen min hadde Ultra Bultra. Oransje såle? Men jeg mener å huske at jeg kjøpte Fischer GTS før den tid. Syntes imidlertid fargene var såpass grelle/vulgære at jeg spanderte et par strøk med faderns beis type "seterbrun". Kan vel ikke påstå at det ble bedre. Og så gikk det kanskje et par år før jeg dasket til med å kjøpe Black Widow (som et svar på bultraen?). Det var omtrent så heftig som du fikk det. Ja ja.