Igjen, takk for alle tips.
Jeg fikk virkelig testa mange av de nå i vintereferien. Ble litt "intensiv"-kjøring (for meg i hvertfall :D) i tre dager i Hemsedal.
Det jeg oppdaget var at som mange har sagt her sa er at hvis man har fart så gjør man det veldig mye lettere for seg selv.
Det samme gjelder egentlig for gutsinga selv om det ikke ble helt ville tilstander for min del(bortsett fra det å "tørre" å kjøre fortere på rimelig elendig føre).
Har jeg nok fart kan jeg (føler jeg) "sitte" veldig lavt, men da blir ikke svingene veldig store(med mindre jeg holder de en stund selfølgelig). Dette fungerer ganske greit, men er ikke sånn det skal gjøres egentlig føler jeg.
Jeg har heller ikke funnet noe særlig god stoppemetode bortsett fra en gigant parallellskrens som gjør at jeg kommer til et komplett stopp(noe jeg ikke alltid vil...).
Ellers var en veldig gylden regel fant jeg ut å bevege overkroppen. Det gjorde underverker(!) på de brattere partiene...
For å oppsummere lett; Hvis noen lurer på å gå over til telemark, gjør det
For min del synes jeg det er kjempeartig å se framgang og det å lære noe nytt. Telemark føler jeg hvertfall nå at virkelig er tingen for meg, takket være mange tips herfra.
Over til noe annet. Jeg tenkte meg en tur til Stryn til sommeren. Noen tips til hvordan man kan stå 'off-piste'? (Vet det er noen her allerede, men noen mer konkrete til akkurat det).