Enig, trening er rota til mye bra. Sjøl om jeg ikke kommer fra særlig mye alpin kjøring kan jeg godt huske at jeg stadig berga meg ut av straks-trynings med parallellsvinger den første tida. Nærmest en refleks når jeg mista kontrollen. Det var ganske hemmende i arbeidet med å oppnå full tillit til tele-stillinga. Det var egentlig først da jeg ga litt mer f.. og lot det stå til at gjennombruddet kom. Derfor er fokus - tenke og stole på tele-stillinga - viktig i innlæringa. Gjerne med noen tryninger på kjøpet. Da vil du ganske snart se at du faktisk heller berger deg ut av trøbbel med en lav og stabil telesving. Finnes jo også en bråte med filmer (Unparalelled, snutter på telemarktips.com osv) samt mulighet for å hermekjøre etter andre, men treninga og tanken er som sagt viktig.

Forøvrig synes jeg det er flott at du bringer opp andre problemstillinger enn de evige utstyrdebattene på forumet. Alle synes vi jo det er kult med nye leker, men det kan bli i meste laget til tider. Ok med litt på kjernen av vår felles glede - nemlig selve kjøringa og dermed teknikk, trening osv.

Lykke til!