Apropos stor i knollen, er jeg den eneste som har registrert at det er litt problemer med å få briller som passer til 10MX-en i størrelse XL? Holdt på å skulle kjøpe meg en i går, men tenkte jeg skulle teste passform på briller først, og fikk overhodet ikke på meg A-frames så de passet særlig bra, ble altfor stramt samt at det ble mellomrom mellom brille/hjelm. Deretter tok jeg for artighets skyld en test av Wisdom og Crowbar, men synes heller ikke disse passet utmerket bra, Crowbaren var vel den som passet best mtp selve fasongen på brilleutformingen, men syntes ikke reima var vid nok der heller. Mulig dette kan korrigeres til en viss grad ved å kjøpe helmet strap fra Oakley, men syntes heller ikke fasongen på selve brillen var helt optimal på noen av dem. Nå ble dette veldig Oakley-spesifikt, men har nå inntrykk av at endel kjører med disse tre modellene, det er godt mulig andre produsenter har ting som passer bedre.
Skal teste med Sweet når jeg får sjansen tenkte jeg, har kun testet Roosteren, men den syntes jeg var litt tight og satt på langt nær like komfortabel på som de Giroene jeg har testet, men etter sigende skal vel Trooperen være litt mer romslig. Vanskelig dette når man har skalle i størrelse medium klumphode.