jeg deler absolutt bekymringen din ang. knærne som "the weakest link" i "utstyrsoppsettet". Kjørte selv med utløserplaten til Rottefella og Cobra-bindingen i fire år.(står nå for det meste alpint grunnet kneproblemer, ironisk nok... men ikke forårsaket av fall, delvis arvelig, delvis slitasje...)
Jeg hadde aldri problemer med at de løste ut ved annet enn fall, og ingen problemer med at de flekset ved kjøring(jeg veide til tider nesten 100 kg og kjørte hardt). Den eneste ulempen jeg kan komme på er at de legger til ekstra vekt i bindingsoppsettet.
Når jeg i høst skulle hjelpe min lillebror med å finne bindinger gikk jeg for 7tm power. De er fullverdige utløserbindinger og bruker kompresjonsfjær festet under foten, så jeg kan tenke meg at de har egenskaper som likner på Rottefella sine cobra-bindinger. Har desverre ikke fått testet dem selv ennå, men skal faktisk gjøre det i kveld, og kommer til å poste når jeg har gjort det. Bindingene virker sexy på andre måter bla. ved at de fort kan minske motstanden for bruk ved toppturer.Så vidt jeg vet selges de ikke i Norge, men en del sportsbutikker kan montere dem med samme mal som forgjengeren(bla. sportslageret)