...er en allsidig ski som carver like bra som den flyter på pudderet. Helt rå faktisk!
De kommer i lengdene 174cm 139/98mm og185cm 143/101mm, og de veier ikke mer en 3632g hvis du er opptat av slikt.
Selv kjører jeg på ScottyBob FatBastard 185cm og jeg er ikke høyere en 169cm, men skia er enormt lettkjørte. De er faktisk kjempeartige i løypa, og det er det ikke mange fatskis som er. Har også flere kamerater som har ca like høyde og vekt som deg, og de kjører også på de samme skiene, og de flyter fantastisk godt.
Siden den som er 185cm lang er 143mm bred foran, flyter den enormt godt oppå pudderet. I tillegg gjør den beryktede bobtailen susen ved at bakskiet synker mer ned i snøen enn et vanlig ski ville gjort. Logikken tilsier at når bakskiet går ned, vil forskiet gå opp. Altså flyter du helt sykt bra. Bor du i nærheten av Kvitfjell, kan du få prøvd et par der gratis.
Jeg vil også anbefale bindingen Hammerhead ? den slår alt.
Det er brisnorge.no som importere scottybobskia til Norge nå. De selger også HammerHeadbindingen, står det på websidene deres. I Fri Flyt stod det at skia ville koste kr 5900,-. Bindingen står det ikke noe pris på, men den koster ca 2200kr andre steder.
Lykke til med valget!