Stått alpint/ telemark siden jeg var 8 år gammel i dag er jeg 29, og har tilbrakt svært mange dager på Norefjell opp gjennom årene. Det var en spennende bakke når jeg var liten, svært bratt og full rulle... men?
Med årene har jeg blitt mer og mer kresen til kvaliteten på prepping og skiannleggomgivelser generelt. Jeg har tilbrakt mye tid rundt om i Norge på ski de siste årene, og det var 12 år siden jeg sist var på Norefjell, forrige helg tenkte jeg at nå er det dags å prøve Norefjell igjen.
Satan i gatan for en stinky plass det har blitt. Kan hende de/jeg hadde en dårlig dag når jeg var der, men flere med meg sier det samme. Bakkene var rett og slett dårlig preppa, parken var ikke bra, ?food court?en? var som den var for 12 år siden?, sanitæranleggene var jævlige, skiutleien imponerte ikke spesielt (hadde jeg jobbet i Dynastar hadde jeg tatt en tur opp på befaring?).
At investorer i det hele tatt investerer penger her oppe er for meg totalt uforståelig. Hadde jeg kjøpt en leilighet her oppe, uten å ha testet bakken først, hadde jeg følt meg lurt? Får håpe investorene legger litt penger i bakken også fremover. De nye heisene oppover på fjellet var for så vidt en god tanke, men igjen, slappere bakke har jeg sjelden sett maken til.
Nei, Norefjell dere har nok et stykke igjen å gå, jeg ønsker dere lykke til videre, håper dere skjerper dere, i mellomtiden spanderer jeg mine penger på bakker som tar skikjørerne på alvor!
D