Heisan
Selv er jeg 193 høy og må derfor lete litt når jeg skal velge ski. I år valgte jeg å kjøpe nytt rando utstyr hvor valget falt på årets B4 (samme som fjorårets B3) i 185 lengde. Grunnen til dette er at jeg skal benytte de som rando ski. Da er det sjelden bunnløs pudder og desto oftere bratte renner, gjerne med vekslende snø. For dermed å få noen ski som jeg lett kunne ta hoppsvinger med OG som skulle flyte i løssnø ble valget noen relativt korte B4.
Fikk prøvd de litt i Engelberg nå i forrige uke og jeg ble faktisk positivt overrasket. Slik det kjentes ut for meg så fløt de overraskende godt, og de føltes veldig enkle i hoppsvinger.
Sikkert forskjellig fra person til person, men etter min mening så bør du tenke gjennom hvordan du skal bruke skia. Er det mye tørr pudder og du har råd til lengre ski så ville jeg valgt det. Hvis du liker å kjøre kjappe svinger/ kjøre bratt/ mye forskjellig underlag så ville jeg valgt de korte skia.
PS! Fordelen med B3 skia er at ihvertfall jeg syntes de var overraskende stabile selvom de var noe korte. Alt i alt noen konge ski etter min mening... Kan nesten ikke bomme med disse skia.
Lykke til!