.. vet ikke om jeg synes de er stygge (har du sett de nye live?), men det er jo absolutt moro og mer enn en anelse ironisk at Atomic har valgt en design som skal se litt ut som tre, når de nå har en konstruksjon som bygger på helt andre materialer.
Gamle DB Tabla er bra, ja, men visse av de var jo mye stivere end BD, så om man ikke liker det skal man passe seg litt. Noen av de nye DP jeg har sett var ikke akkurat myke de heller. Om man virkelig vil ha noe ultimativt tror jeg det er Lotus 138 man bør titte på. Lotus 120 / Tabla Rasa minner i mellemflex egentlig veldig mye om nye BD, Lotus 138 er noe helt annet.
BD 07 (for så vidt 05 og 06 også) er etter min mening ikke så sinnsykt stiv som mange vil ha det til; det er jo en av de få virkelig store ski som faktisk også går ann å kjøre selv om man ikke veier 90+. Klart, de er ikke myke på samme måte som Sanouk etc., men klart mykere enn lokomotiv som M103/Supermojo.
Alt dette er jo smak og behag, visse liker ganske stive ski i dypt føre bare de er brede nok; andre vil ha supermykt uansett. Jeg tror litt på at man farges av det man er vant med, og at man ofte liker myke ski om man har kjørt mye myke ski etc. Det er masse eksempler på sinnsykt flinke folk som drar på med både myke og stive ski. Så lenge den enkelte er happy..