Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
syner-g, kjøpe billig eller rett størrelse?
#146319 11/11/2006 2:29 PM
Hop Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

har grublet mye på om jeg skal kjøpe garmont syner-g eller ener-g til 50%, som er et halvt nr for stor, eller bruke det dobbelte og kjøpe sko som sitter som støpt. hælen sitter godt i skoa, men har brukbart med plass fremme i både syner-g og ener-g.hvor viktig er det for kjøring i bakke og løssnø at støvlene passer? gi råd...

Kjøp riktig størrelse du..
Hop #146320 12/11/2006 3:03 AM
Fersking
Fersking

Jeg mener helt klart du bør gå for riktig størrelse. Det som skjer dersom du har for store sko, er at foten vil gli inne i skoen under kjøring. Du vil derfor bruke mye mer energi på å holde foten på plass inne i skoen, og svingene blir vanskeligere. Hele gleden ved å kjøre ski blir kraftig redusert.

Kjøper du for store sko risikerer du å måtte bytte disse ut med noen som passer, og da har du ikke spart noe som helst.

Kjøp rett størrelse!
Hop #146321 12/11/2006 9:16 AM
Fersking
Fersking

Husk også på at innerstøvelen utvider seg ved bruk. så for store sko blir nødvendigvis enda større.... finner du et par til halv pris som er en halv str for små er de perfekte i løpet av sesongen. (selv om du kanskje har lidd litt for å få sko som passer...)

Støpt
Hop #146322 12/11/2006 1:02 PM
Entusiast
Entusiast

Føyer meg inn i rekkene, støvelen skal sitte som støpt..

Du skal kjenne tærene framme i tuppen når du står rett opp og ned, for når du kjører med litt knekk i knærene, så sklir fotbladet litt bakover.Hvis man i utgangspunktet har god plass, så vil du komme veldig langt bak i støvelen, og du kan risikere å få knekkpunktet over tærene, noe som fører til gnagsår og dårlig prestisjon.

Anb. også å kjøpe støvlene hos noen som virkelig kan dette med tilpassing av støvler, og hvor du får lagt inn en god såle, som støtter opp fotbuen din.

Det vil gjøre mirakler for beina dine.

takk
Hop #146323 12/11/2006 1:10 PM
Hop Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

takk for svarene.dere har nok mer peiling enn meg, så riktige sko blir prioritert smile

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå