kommer vel ann på hvor man kjøper de. I utgangspunktet pleier Crispi RX og Scarpa T1R å ligge på rundt det samme - altså ca 5000kr. Så sant man ikke har særavtaler, kjenner noen i butikken eller på en eller annen måte får de billigere.
Scarpa T1 og Crispi XP pleier også å ligge rundt den samme prisen ca 4500-4700kr.
Jeg kjøpte mine Scarpa T1 (årets modell) for 3400kr som er fast utslagspris på Jesting Sport (alnabru). De hverken skryter eller annonserer om prisen, satser heller på jungeltelegrafene (slik som i dette tilfellet). Merk likevel at de fleste sportsbutikker oppererer med stort sett de samme prisene, selv om forskjeller helt klart forekommer. Anbefaler deg å sjekke nettet, ringe litt rundt til lokal sjapper etc, så man ikke kjøper dyrere enn man må.
Hvorfor ser jeg sjeldent Crispi RX i butikkene? Synes selv det stort sett er Scarpa, evnt en Garmont her og der. Samme følte jeg i fjor, da den ble introdusert. Hadde nesten regnet med at den skulle finnes i flere butikker. Har riktig nok ikke sjekket i alle butikker på østlandet, men en god del. Ikke mange som har de inne. vel, bare en liten digeresjon...hmm