Syns d å velge korte ski stort sett er noe tull.. Jeg er like stor som deg, bare pittelitt lettere. Jeg kjører på armada ANT ski, de er 191 og en hel del stivere enn vicious. Men likevel er de lette å manøvrere i puddersnø og pløyer gjennom alt av oppkjørt snø! Jeg har aldri følt at de er for lange, langt ifra. Jeg har tidligere kjørt på ski som er 188 og 174 men trives best på lange ski da de er mere stabile og du får større fart. Mener og det er lettere å sette landingene på droppene med en litt lengre og mere stabil ski.
Dessudn er skiene twintip og da forsvinner jo mye av lengden i tuppene så jeg vil råde deg sterkt til å velge 189. Aberet kan jo være at du ikke er så erfaren og at du da vil sette mer pris på en litt kortere ski som er mere lettkjørt, men på lang sikt tror jeg du vil sette mest pris på de lengste skiene.
At bindingsplassering skal ha innvirkning på lengden ser jeg ikke for meg, men dette vet jeg ikke så mye om så jeg skal heller ikke komme med noe fasitsvar.
Håper du ble litt klokere! Du må tenke litt på hvordan du har lyst til å kjøre: Kortsvinger --> 179 Super G med høy fart--> 189