"Har godt over en sesongs erfaring med switch landing/kjøring på telemark... vil anbefale og lande med t.nedslag hele tiden, vertfall i starten.. På store hopp må du nesten ta t.nedslag, det er ikke noe stort problem.. bør ikke lande for langt bakpå, da skjærer det seg.. Men prøv mye på små hopp, og avanser.. Går ganske greit ettervert.. Ingenting er som og dra en lang 180 på en skikkelig bigjump, ta telemarksnedslaget og kjøre videre switch..Very Happy det ser også veldig kult ut!
Når det gjelder switch kjøring så er det bare øvelse.. Du finner ettervert ut hva som er best for deg.. Men når jeg tar en venstresving, ser jeg over venstre skulder, med venstre ski lengst ned i kjøreretningen.. Da ser det også ut som en vanlig telemarksving, bare at du kjører switch.. Jeg ligger også ganske mye frempå.. Høres kanskje litt rart ut, men det funker sinnsykt bra.. Bytter side jeg ser på for hver sving, ser ikke bare til en side.. Det hjelper også veldig når du skal gå switch inn på hopp, og rails.. da kan du se til den siden du skal spinne hele tiden.. (ytterskien lengst frem i kjøreretningen)"