Hei,Dette blir første posten min her inne, så hei alle sammen!
Jeg har for tiden et par Fischer Big Stix 7.2 165cm med Cobra bindinger som jeg kjøpte på sportslageret forrige vinter. Dette er da mine første telemarkski, men kjøpte de dessverre for korte. Etter som teknikken har blitt bedre så føler jeg mer og mer at skia ikke følger med, og de blir fryktelig nervøse når jeg drar på skikkelig. Derfor skulle jeg ønske meg noen lengre og breiere ski. Har stått mange år på alpint, har mange dager i bakken hver vinter, og jeg lærer fort, så jeg føler jeg er en over middels god kjører. Er lite pudder her i området, så er mest i løypa jeg står, men liker å herje på Bigjumpen og i skauen stadig vekk.
Problemet jeg har, er at jeg klarer ikke å bestemme meg for hvem ski jeg skal velge. Har funnet noen ski jeg kan tenke meg:
Volkl KarmaDynastar Legend 8000/8800Salomon 1080 FoilRossignol Scratch Sprayer BC
Vil helst ha noen ski som liker stor fart, takler alt mulig av underlag(utenom pudder), er greie og hoppe med, men som samtidig funker i preppa bakke.Trenger råd og tips på hva jeg skal se etter, og hva som kanskje passer meg best..