Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
NTN og bakoverkompatibilitet.
#145476 26/02/2007 3:30 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Regner med at svaret sier seg selv, men må få bekreftet min mistanke:Hvis jeg (siden støvlene uansett må byttes ut neste år) konverterer til NTN, må ikke da også gamle ski kasseres, evt få nye bindinger? Med andre ord; jeg kan ikke belage meg på å bruke skiene mine slik de står i dag med NTNstøvler (i tillegg til nye ski med NTNbindinger). Kjipt å måtte "vrake" gode ski fordi man bytter støvler:) Ser av bildene i siste friflyt at støvlene har spor på hælen tilsvarende de som er i dag, men uten 75mm normen vil de vel ikke feste i tåfellene på Cobra?

Incompatible
SigurdHaakonsen #145477 26/02/2007 4:49 PM
Medlem
Medlem

75 mm normen har høyre/venstre sko/binding, det har ikke NTN. Dermed skal det mye til for å få en ntn støvel inn i en 75 mm binding og vice versa. (Les umulig).Når det gjelder å beholde gamle ski så kan du jo kjøpe et ekstra sett "baseplater" til dine NTN bindinger og skru på de gamle godskia. Det skal være en relativt smal sak å flytte NTN bindingene frem og tilbake mellom forskjellige ski (én skrue som må løsnes, så "slides" bindingen av baseplaten) og Rottefella kommer til å selge løse baseplater som ekstrautstyr.

Incompatible
SigurdHaakonsen #145478 26/02/2007 4:50 PM
Medlem
Medlem

75 mm normen har høyre/venstre sko/binding, det har ikke NTN. Dermed skal det mye til for å få en ntn støvel inn i en 75 mm binding og vice versa. (Les umulig).Når det gjelder å beholde gamle ski så kan du jo kjøpe et ekstra sett "baseplater" til dine NTN bindinger og skru på de gamle godskia. Det skal være en relativt smal sak å flytte NTN bindingene frem og tilbake mellom forskjellige ski (én skrue som må løsnes, så "slides" bindingen av baseplaten) og Rottefella kommer til å selge løse baseplater som ekstrautstyr.