BD Havoc er en god ski, har hatt en sesong på dem, og er godt fornøyd. Hadde tidligere legend 8800 som jeg også var fornøyd med. Forskjellen`?8800 var stivere og krevde mye mer konsentrasjon, men gikk overalt veldig bra, bortsett fra bratt terreng hvor det var fullt av trær, ja en dårlig erfaring der gitt. Havoc er noe mer lettkjørt, litt mykere fleks, mer snappy og svingevillig. Også en del lettere i vekt. Det skal sies at jeg gikk ned litt i lengde mellom skiene. 8800 krever at du er mer aggresiv og i kontroll, havoc er noe mer forgiving. Havoc har også mer twintip, og slipper lettere. En ting jeg ikke er sikker på om jeg liker er designet på tuppen. i dyp pudder synker tuppene i mellom, selvom jeg har montert bindingene bak senter. 8800 hadde jeg aldri det problemet med, de har lenger tupp, og en annen design. Ahh, noe annet jeg ikke likte med 8800 har boltene i tuppen, de gjorde det vanskelig å finne front del til fellene mine så de satt bra. Hadde G3 skins, men byttet til BD fronter, så funket det så der.
Et annet alternativ kan være BD kilowatt, noe fetere under foten 95mm noe som for meg er en god allround ski. Den oppfører seg som havoc, men kommer med trekjerne! og det er ikke å fnyse av, selvom skumkjernene i havocsene gjør det veldig bra.