|
 Tips til billige nettsteder for telemarkbindinger
|
Fersking
|
OP
Fersking
Noensom har tips til gode nettsteder der de selger billige telemarkbindinger?
|
|
|
 Telemark-pyrenees.com
|
Medlem
|
Medlem
der får du tak i telemark bindinge tel under halv pris i forhold tel norkse prisa, men det kan bli dyrt å sende det, fikk 2300,- i frakt:/ men det va ei stor bestilling da,
|
|
|
 Re: Tips til billige nettsteder for telemarkbindinger
|
Medlem
|
Medlem
Du må nesten si hva du synes er billig. Oslo Sportslager selger Rottefella R8 for 1599,- som er ca 400,- billigere enn andre steder (sikkert fordi Rottefella har sett ned prisen i påvente av NTN). Ellers er bindinger mye billigere i Tyskland (Sport Conrad) og USA (Backcountry.com) enn her hjemme, men gevinsten blir nesten borte i frakt og moms dersom du ikke bestiller dem sammen med noe annet.
|
|
|
 Alt der e billig av bindinge:P
|
Medlem
|
Medlem
det e bare å leite litt, Hammerheads e tel under halvpris, rottefella e t under halvpris, men som sagt: det lønne sæ ikje å bestille bare et par bindinge, du må bestille ganske masse før å få det tel å gå i pluss..
|
|
|
 telemark-pyrenees.com
|
Medlem
|
Medlem
Kan bare si at telemark-pyrenees.com er en god og pålitelig side. Vi her på Lofoten Folkehøyskole bestilte en del utstyr fra dem og fikk dermed litt bedre priser enn normalt. Toll og moms er det som vil ta knekken på deg, men 2000,- er en liten pris å betale hvis du først skal kjøpe mye. Bare bindinger kan bli litt lite til å bestille fra utlandet, men legg på noen fler ting i bestillingen så blir det bra!
|
|
|
 Jakke?
|
Fersking
|
Fersking
Hva med å kjøpe jakke utenlands. Blir fortjenesten her også spist opp av frakt og toll? D er jo sinnsykt billig i USA f.eks, me den lave dollarkursen..
|
|
|
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Sitat Magnus Ø:Hva med å kjøpe jakke utenlands. Blir fortjenesten her også spist opp av frakt og toll? D er jo sinnsykt billig i USA f.eks, me den lave dollarkursen.. Bare å regne ut selv. Pris i usa omregnet til kroner, + 25 % moms (pris x 1.25 for eksempel...), + frakt. Er du uheldig med avsenderens merking av pakken får du moms på frakten også. 1000 kroners jakke kommer da på 1250 + frakt. Tollgebyr er vanligvis 100-150 kroner avhengig av hvem som er befrakter.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
du kan få kjøpe et par hammehead bindinger av meg, aldri vært monteret på ski, var et impuls kjøp som jeg ikke har bruk for.Veil: 2200 jeg selger dem for 1200 kr. mvh ole
|
|
|
 Linken til 1299
|
Entusiast
|
Entusiast
Linken går for 1299 i Bergen i helgen. På Platou Sport Baluba !! Mye annet bra der også. NTN for 2400 og Scarpa NTN støvel for litt over 3000 om jeg ikke husker feil. Og Crispi NTN for 4000 ca. Løp og kjøp....
|
|
|
 www.friluftslageret.dk
|
Fersking
|
Fersking
Bestilte meg G3 targa bindinger her for ca 300 kroner!! Slå den! Det hører med til historien at fruen skulle ha nye ski, og at vi derfor fikk en "sett" pris på ski og bindinger! Skiene var også de billigste jeg fant i sitt slag: K2 Nancy for ca 1999,- (Ca priser fordi de trekker den danske momsen fra ved bestilling, men forventer at jeg må betale den norske. Frakten var ikke ille: 189,-)
|
|
|
 Sport Conrad
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
sport-conrad.com tar bare ca. 350 og det er for ski i frakt, så det blir ikke så mye. Moms er 25%, men tysk moms blir trukket fra. den er 19%.Det lønner seg ganske bra.
|
|
|
 www.friluftslageret.dk
|
Fersking
|
Fersking
Sjekket bestillingen, og etter at den danske momsen er trekt fra ble det faktisk enda bedre: K2 Nancy: 1599,- G3 Targa: 230,- frakt 200,- Da håper jeg bare på å slippe den norske momsen på 25%!! Sjekk www.friluftslageret.dk, de kjører mange bra tilbud der nå!
|
|
|
|
|
|
 Til knallogfall...
|
Medlem
|
Medlem
Nei, du har ikke betalt toll. Du har bare betalt mva, men desverre blir frakten regnet med i momsgrunnlaget. I tillegg betaler du et fortollingsgebyr (ca 150,- kroner), men det er altså ikke toll - det er et gebyr for å gjøre jobben med fortolling. Jeg kan forøvrig berolige deg med at de neppe har tatt seg bryet med å åpne pakken - de leser som regel bare fraktbrevet. Jeg var på posten og hentet mine Hippy Stinx fra friluftslageret i dag jeg også... Pris totalt: NOK 2300,- 
|
|
|
|
Medlem
|
Medlem
Sitat sunroad:Sjekket bestillingen, og etter at den danske momsen er trekt fra ble det faktisk enda bedre: K2 Nancy: 1599,- G3 Targa: 230,- frakt 200,- Da håper jeg bare på å slippe den norske momsen på 25%!! Sjekk www.friluftslageret.dk, de kjører mange bra tilbud der nå! Hvordan fikk du bestilt til den prisen? Jeg finner ikke kombinasjonen Nancy + Targa noe sted?
|
|
|
 bra nettside
|
Fersking
|
Fersking
dikka må sjå www.bratt.no
|
|
|