Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
K2 seth vs K2 Hippy stinx
#144693 02/11/2007 6:30 PM
Otac Offline OP
Medlem
OP Offline
Medlem

Noen som har noe info om forskjellene på disse, evt hva som er å anbefale av de? Har forstått det slik at de er ganske like... Noen som har testet de? Sitter å undrer litt på hvilken av de jeg skal kjøpe:) Det vil bli brukt til telemark, så i utgangspunktet så skulle jeg tro at hippy var den rette, men har litt lyst på seth også.. Forskjellene, er det tyngden og at vicious er stivere?

Re: K2 seth vs K2 Hippy stinx
Otac #144694 02/11/2007 8:50 PM
Fersking
Fersking

Dette har vært diskutert mange ganger her, men så vidt jeg vet er det ingen som har prøvd begge. Min egen "forskning" førte til innkjøp av Hippy Stinx. Jeg har ikke prøvd dem enda, men tror det var et riktig valg. Myke ski er en fordel i løssnø.

Dimensjonene på fjorårets modeller var like, men i år har Seth fått mini-rocker, dvs. en "lett bananform", mens Hippy Stinx er uendret fra i fjor.

Hippy er litt mykere og litt lettere - Du blir heller ikke like uvel og svimmel av å se på dem.

Re: K2 seth vs K2 Hippy stinx
Otac #144695 16/11/2007 9:27 PM
Fersking
Fersking

Jeg har telebindinger på både Seth Pistol og Seth Visious (06 mod.). Dette fungerer kjempebra! Vicious er atskillig stivere enn Pistols, men den er langt i fra stiv. Fungerer godt både i bakke og ikke minst i pudder. Har et også et par Vicious med alpinbindinger. Skia er knall freeraiderski både til telis og alpint. Anbefales på det sterkeste!