Vet ikke om du alt har bestilt deg ski, har heller ikke sjekket forumet for tråder på skilengder, men, jeg har nettopp gått til anskaffelse av eksakt samme setup som du sikler på(Karhu Team 100, Hammerhead, Scarpa t1). Har ikke prøvd det ut enda, men har følgende kommentar: Du stusser på om du vil gå for 172 el 179. Jeg er 176 høy og nølte ikke et sekund med å gå for 186 ski. Skal du kjøre hardt (som du sier du skal) trenger du lengden; og husk du kan på en måte regne med at du "bruker" en lengde kortere på grunn av tailen.. 186 blir som en "vanlig" ski i 179... Har ellers ingen erfaring med Hammerhead, så kan ikke si noe om den, men om Scarpa kan jeg bare si: jeg digger dem! Mine 9(!) år gamle T1 ble pensjonert i våres, mer på grunn av trist lukt:wink enn slitasje. Og de har vært kjørt hardt og mye! Prøvde Crispis XP(?) og synes det lave skaftet var sjenerende lavt i forhold. Men dette er selvsagt subjektivt..Uansett; gå for skia, de kjennes og ser rambra ut - can`t hardly wait for snow to plow:grin