Scarpastøvlene er jo veldig smale....lagd for italienske føtter tilsvarende Lange støvler! Garmont&crispi skal være bredere, men her må du egentlig bare prøve deg litt frem. Putt beina inne og kjenn.

Men mye av av dette kan du ordne med gode såler. Såler som følger med alle type støvler (forsåvidt også joggesko) er jalla!!! Problemet er når du står på foten, så kollapser fotbladet og blir presset ut. Når du står på benet ditt kan foten din bli så mye som to størrelser større. Får du da en ordentlig såle som støtter opp om foten, vil fotbladet hvile på en helt annen måte.Selv har jeg Superfeet-sålene som er tilsvarende comformable. Disse er bare helt utrolig behagelige for foten. Du har her muligheter til å kjøpe en standard såle, som bygger godt opp, eller du kan gå for en "skreddersydd". Ta en tur innom antonsport og test dette....Jeg jobbet der tidligere, så har de sålene i alle støvler/sko jeg bruker.

Dette er iallefall en forholdsvis rimelig løsning, kontra å måtte ta turen til Surefoot. Annen løsning er jo også som nevnt tidligere, å blokke ut støvelen!!