Tipset om knickers og sånn svær jævla stav var jo genialt for å få litt oppmerksomhet ;-)
Jeg hadde samme problem som deg, men på alpinski. Jeg bor et langt steinkast fra bakken i Lommedalen som jo er akkurat like kjedelig som Kolsås. Jeg er heller ikke 18 lenger, men likevel ga det meg mye moro å begynne å hoppe litt og kjøre litt baklengs! Du trenger jo ikke dra de feteste ryggknekkertriksa, det viktigste er jo at _du_ har det gøy. Så å hoppe rett fram på big jumpen til å begynne med og så variere med noen helt enkle grabs tror jeg du kan få mye moro ut av. Så får du bare overse kidsa som spinner til de spyr og fortsatt lander fjellstøtt...
Har du tupp bakk burde du absolutt kjøre litt baklengs også, som han andre her også sa. På telemark er jo det en utfordring som du sikkert kan fikle litt med, og det er jo nettopp det som er gøy.
Du spør etter øvelser som gjør deg bedre på ski, og en klassiker er jo indre-indre. Kjør kun på indre ski, altså stå på venstre ski når du svinger til venstre og hopp over til høyre ski i det du skal svinge til høyre osv. Nei, det har ikke noe med telemark å gjøre, men er jo en artig øvelse når man får litt fart.
Ellers er jeg jo enig med han andre her at Wyller er en bedre bakke, men det er noe med å bare kunne rusle bort til bakken for å kjøre i stedet for å pakke bilen og bruke ekstra tid.