Nå har jeg 12 dager med kjøring på NTN-bindinger. Som mange andre har poengtert var første turen veldig uvant. Jeg følte meg også som en nybegynner på ski. Klarte ikke å svinge eller noe da alt var stivt. Nå har jeg kjørt 10 dager sammenhengende og jeg har lagt merke til en del flere ting:-Klistremerket faller av hos meg også-Også hos meg så får tærne på høyre fot for lite blod og jeg har faktisk gått i en uke nå og kjenner at "et eller annet" ikke er som det pleier. Så må tilpasse innerstøvla mer-Videre får jeg gnagsår på venstre legg etter en søm i innerstøvelen! Ikke bra.-Har også slark mellom sko og bindingen i forkant, men merker ikke dette når jeg kjører-Kjører mye offpiste og der sliter jeg fortsatt med teknikken. Sliter særlig med høyresvinger. I begynnelsen merket jeg som en her poengterte at det var stivere på den ene støvelen enn den andre. - Et annet problem eller et potensielt sådan som jeg såvidt var utfor en dag med våt snø var at snø pakket seg inni bindingen med den konsekvens at gåfunksjonbøylen eller hva man skal kalle det, spratt opp! Dette skjedde forøvrig også i dag. Synes den er litt for liten motstand i denne. Lurer på om jeg skal kjøre på med silicon-spray for å hindre at for mye snø pakker seg. -Jeg veier for øvrig 67 kg, er 175 cm høy og har på mine blå fjærer stilt dem på 3,5. Etter det noen sier her kunne jeg gå ned til 2 og vel så det, slik at det blir mindre bøyemotstand?- Jeg synes forøvrig at bøyemotstanden har blitt mindre etterhvert. JEg sliter mest med støvlene nå. Synes det er vanskelig å stramme dem maks, da det blir dårlig blodomløp, pluss at de skjærer seg inn i leggen, og da sitter ikke hælen godt nok inni støvelen. Mulig at jeg må tilpasse innerstøvla enda en gang (3.gang), men skal teste ut en butikk her i Davos for å se om de kan tilpasse skallet også.

Ellers, synes jeg det var veldig nyttig å lese andres erfaringer her. De sammenfaller til en stor del med mine. Vet ikke om jeg skal borre opp skruehullet til den midterste fjæra, men skal definitivt prøve å få tilpassa støvlene bedre. Har hørt rykter om at landslaget i telemark har saga riller på tvers av sålen på Crispi støvelen for å gjøre dem mykere.

Den ene skia ble utløst da jeg tryna en gang i bakken, og ellers en gang når jeg hekta skia i stolheisen. Så ikke noe problem foreløpig.