På NTN har du tre fjærer. De to ytterste virker mot sko-bøye-bevegelsen for å si det sånn, dvs den trekker hele bindingfestet fremover. Disse kan fås enten i stiv eller myk utgave. Den midterste er en springfjær inni en sylinder som virker andre vegen. Den har ikke noen funksjon når du kjører, men når du åpner bindingen, skal den dytte hele bindingsfestet bakover slik at du får ut skoa.
Hullet til denne midterste sylinderen/fjæra kan på noen bindinger være litt trangt slik at bindingen kiler seg litt og de to ytterste fjærene ikke klarer å trekke helt inn som de skal. Da kan det bli noe slark mellom binding og sko.
Dette kan løses ved å borre opp for å gi litt mer løpeplass for den midterste sylinderen. Hos meg virket det i tillegg som de to ytterste fjærene (myke) var litt for svake i forhold til den i midten, så endte med den stive utgaven.
Sånn jeg har forstått det ihvertfall, correct me if I'm wrong :-)