Til fratho:Ift. bøyemotstand (/stivhet som du kaller det):En vesentlig egenskap ved NTN er nettopp at du skal kunne velge motstanden selv. Det er også der systemet så lang har kommet til kort, ettersom Crispi er for stiv i sålen (men fin i skaftet). Samtidig er Scarpa for myk i skaftet (men fin i sålen).
For øvrig:De siste åra har jeg hatt den perfekte støvelen i T1 Freeride, men for øyeblikket skulle jeg ønske at det fantes en NTN-støvel som kombinerer passformen og skaftet fra Crispi, med sålen til Scarpa.
Etter mye om og men er foreløpig setup blå fjær på "1", Crispi og 183 Katana og 190 Gotama. Siden mange oppgir personalia, kan jeg røpe at jeg er 187, 80 kg og liker lineær og liten bøyemotstand. Har kjørt mest Stöckli DP den siste tida. Kjørestilen er "førstemann ned løypa (eller det store fjellet)" og ellers snill cruising i skogen med innlagte dropp når landinga er bratt og dyp nok.
Til slutt må jeg si at fraværet av direkte input fra produsenter/importører og på denne tråden er interessant.