Yess... jeg har det samme problemet som deg.Crispi støvelen er for smal akkureat på det bredeste punktet på foten min, og det gjør at jeg for dårlig blodomløp i tærne. Får skikkelig vondt etter hver tur og må løse opp hele støvelen etter hver tur. I tillegg så blir jeg sinnsykt kald på tærne pga dårlig blodomløp.
Dette løste seg etter en 3-4 dager, men et par justeringer av innerstøvelen underveis. Jeg varmet opp innerstøvelen på nytt og la mer padding på de stedene som gjore vondt, + en "toe cap" for å få mer plass til tærne. Dette gjorde susen og problemet er nå så godt som borte i den ene foten. Må justere litt på den andre.
Et tips er å bruke en hård føner å varme bare opp tuppen på innerstøvelen hvis du må tilpasse denne delen på nytt.
Jeg har også vurdert å blokke litt ut, men her ikke fått noen tilbakemeldinger på at du ikke bør gjøre dette på telemark støvler, men mener å ha hørt at det eneste stedet du skal være forsiktig med utblokning er i "flex" delen forran på støvelen da plasten her er ganske tynn.
Sitat JørnA:Har nå prøvd NTN 4 dager. Kjører Big Daddy, NTN og Crispi EVO støvler. Kjøreteknisk liker jeg NTN meget bra, men jeg har ikke fått prøvd utstyret i ordentlig pudder ennå. Har ikke opplevd slarken som andre her har efart eller at bindingene har løst seg ut unødvendig. Har egentlig ikke opplevd at de har utløst seg i det hele tatt.Jeg sliter mer med komforen i støvlene til Crispi. Jeg vet at dette er termostøvler som skal tilpasses foten etter hvert. Men hvor lang tid tar det før de blir passe? Støvlene er lange nok for føttene mine, men jeg sliter med vondt under tærne/tåballene fordi de er for smale. Andre som har opplevd dette?Vil det gå seg til etterhvert eller bør jeg få blokket ut støvlene? Har hørt at en bør være litt forsiktig med å blokke ut telemarkstøvler..