SOV: Kan du fordype litt mer hva denne borringen var godt for ? Og hvordan du gjorde dette?
Jeg hadde første skidager på mine k2 Seth og ntn med EVO forrige fredag. Det var også mine første dager på telemark etter 4 år med alpint. Pluss at jeg hadde operert kneet i mai(avrevet korsbånd). Så det var mye spenning knyttet til denne helgen.
Jeg valgte å stille ned tubesene til 3, da jeg egentlig skal ha de på 4. Usikker på hvilken tubes jeg har, men har en oransje binding, og jeg veier 85 kg og har 28,5 i støvel.
Jeg slett litt den første dagen, men det var kun med teknikk pga telemark igjen, og nytt system med mye mere press på innerski.
Men jeg hadde null problemer med bindingene når jeg kjørte, eneste var at den ene var litt kjip å lukke når jeg skulle ha de på.
Men siste dagen på ski etter en helgmed nye ski(litt rart med så brede ski for min del) og bindingssytem, gikk veldig bra. Jeg kunne dra på mere og mere. Med disse bindingen hadde jeg full kontroll over hele skien, kunne danse i kjappe svinger og kose meg i lange skjer. Lange svinger på skjær var litt vanskelig da jeg enda ikke har 100% muskelstryker i høyre lår enda. Men det kommer.
Min anbefaling: Kjøp dette herlige systemet. Men ikke forvent at alt skal gå knirkefritt i starten. Etter litt tilvenning vil de fleste skjønne at dette er et helt fantastisk system.