Jeg kjører på følgende setup:NTN medium fjær, stilt til 4Crispi EvoVölkel Katana 190

.... og dette er en sinnsyk setup!Fikk to dager på ski i forrige helg, en dag med 30 cm pudder og en med klink is. Og må si at NTN leverte varene!!!... det blir en "DRA PÅ" sesong!!:twisted

Fikk mye bedre flyt i pudder, da det nå med NTN er mulig å få like bra trykk under begge ski og skiene virker mye kjappere fra kant til kant selv om Katanaen er mye bredere enn hva jeg kjørte på i fjord med 75mm.På is så er det nå mye lettere å holde kant, og i og med at man klarer å holde kant på begge skiene så har man mye bedre kontroll på is. Jeg er totalt overbevist... NTN er en revolusjon!!

Tror nok allikevel at NTN ikke er for alle, da systemet kan bli noe stivt for nybegynnere eller kjørere som har vendt seg til en lav kjørestilling som man brukte i den gode gamle perioden med fjellski, riva binding og lærstøvler. Det er nå en ny tid og man må kjøre NTN mye mer som man kjører alpint med trykk på begge ski og ikke bare stole på ytterskien som man tradisjonelt har gjort på telemark. Kjørere som er vant til en slik stil må regne med å legge om noe på stilen.

Min erfaring er at Crsipi EVO som jeg ser mange synes er for stiv, er helt perfekt!! Denne er den eneste av Crispi/Scarpa støvelen som virkelig man kan dra på skikkelig med. Og er helt rå!!!

Husk at man legger om til NTN for å kune kjøre annereldes og bedre enn man gjorde før.... ikke for å kjøre på samme måte som før. Da bør du heller holde deg til 75mm.... og vi sees igjen i bunn av fjellet!! :cool