Kjøpe ski gjennom utenlandske nettsider??
|
Nytt medlem
|
OP
Nytt medlem
Tenker på å kjøpe ski,bindinger og støvler gjennom de tyske nettsidene www.sport-conrad.com.Noen som har erfaring med å handle på denne måten??Noen som vet hva slags strl jeg evt må ha i scarpa når jeg bruker strl 37 til vanlig??
|
|
|
 beste ville
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
være å prøve de skoene du vil bestille i en butikk her hjemme og så bestille det som passer.. ikke alltid str.ene er standard..ellers ingen prob å kjøpe via nett.. men som sakt gå i en butikk her hjemme og prøv..
|
|
|
 Absolutt prøve først
|
Medlem
|
Medlem
for å finne hvilken størrelse som passet best. Ikke sikkert det er Scarpa heller?Jeg har veldig gode erfaringer med Sport Conrad.Hvis du skal ha full pakke med støvler, ski og bindinger og evt noe mer har jeg også god erfaring med å sjekke prisen på nettbutikk for så å prøve en deal i en bra sportsbutikk her hjemme. Vær ærlig med at alternativet er netthandel, og er du heldig kan du få en bra pakkepris her hjemme også.Lykke til.
|
|
|
 Re: Kjøpe ski gjennom utenlandske nettsider??
|
Nytt medlem
|
Nytt medlem
Bestillte meg akk ski og bindig fra sport-conrad. Fantastisk sevice og ski levert på døra. Kan ikkje bli bedre.
|
|
|
 Det er bra!
|
Fersking
|
Fersking
Jeg bestilte også akkurat et par el ray med bindinger fra sport-conrad. Det funker kjempe bra.. det tok 3 dager, så var skia her:D:D Sinnsykt bra leveringstid! Alt var inntakt, ikke noe ødelagt osv:D
|
|
|
 Sport - conrad
|
Medlem
|
Medlem
Ingen fare med å bruke Sport-conrad. Send dem gjerne en mail på hva du lurer på før du bestiller. De har super service. Jeg var innom butikken deres i Penzberg i fjor. Kjempeflott sportsbutikk i 3 etasjer, og dyktige folk bak disken. For dem som tror at de kun driver nettbutikk, så tar dere grundig feil.
|
|
|
|
|
|
 Support your local dealer!
|
Ringrev
|
Ringrev
Synes redaktøren skriver en bra leder om dette i siste FF, hvis alle skal handle fra utlandet så får vi en noe spesiell beholdning av sportsbutikker her hjemme på berget til slutt. Bransjen selv burde kanskje gjøre grep for å motvirke handelslekkasjen, men det er ikke lett når Ola Dunk skal handle fra kontinentet selv når han sparer bare 2-300,-Ikke det at alle sparer så lite, men noen er der også. Kall meg gammeldags, men jeg drar plastikk hos mine lokale pushere av sportsutstyr, og håper på den måten at jeg kan fortsette å ha lokal tilgang i lang tid fremover.
|
|
|
 hmm
|
Fersking
|
Fersking
Jeg sparte vertfall 7000 på å bestille fra utlandet isteden for å kjøpe det her i Stavanger..
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Lederen i siste fri flyt sier at norske importører/forhandlere har eventyrlige avanser, resten av det som stod i lederen skummet jeg forbi, inn på ene siden og ut på andre:cool Jeg for min del gir blaffen den lokale sjappa, både når det gjelder ski, kiter, windsurf utstyr osv, prisene er til å gapskratte av....
|
|
|
 Innkjøpspris Gotama
|
Fersking
|
Fersking
For 2-3 år siden var jeg litt borti med regnskapet til en av de store sportskjedene. For 2005 modellen av Gotama(den svarte) måtte butikken gi 2450kr. Utsalgsprisen var, om jeg ikke husker helt feil 6999kr. Jeg kjøper ikke mine ski i Norge!
|
|
|
 haha..
|
Fersking
|
Fersking
Ja det er noe som er riv ruskendes galt.. Hvordan kan skiutstyr være billigere i Danmark!!!?? De har ikke et eneste skitrekk.. Norge som har nasjonalsporten sin innen ski derimot. :S Jeg hadde gladelig betalt 10-15% mer og støttet min lokale butikk, men når vi snakker 40-60% dyrere, da er det bare teit.. Og eksempelet med Gotama sier sitt.
|
|
|
|
|
|
 Forbrukermakt
|
Ringrev
|
Ringrev
Prisene i norske butikker er ikke bra i forhold til utlandet, men det har kanskje noe med hva de som jobber i norske sportsforretninger tjener, hva lokalene koster og andre utgifter butikkene har å gjøre.Jeg har ikke oversikten, men jeg er helt enig i at det er for dyrt. Men, så tropper ikke jeg opp på den lokale sjappa mi og kjøper ski, bindinger, sko, hjelm, staver og full bekledning og drar visa-kortet med et glis heller.Jeg rister like mye på hodet hver gang jeg ser "brifere" som bruker 20 minutter på å la selgeren overtale dem til hva de trenger og kjøpe full pakke til fjaksti tusen.Disse folka er de sanne gærningene, de driter i hva det koster, jo mer jo tøffere, ski til under 8000,- er for pingler..Og det er klart at da går det an å drive butikk og selge dyrt. Det finnes en del slike mennesker som synes det viktigste er å ha det nyeste og dyreste stæsjet, og at andre ser at de har det.Godt at de har råd til å holde de lokale sjappene våre igang, slik at vi andre kan kjøpe restene som kommer på tilbud.
|
|
|
|
Fersking
|
Fersking
kunne ikke vært mer enig. Jeg vil si at den butikken med størst kompetanse innen sport og fritid er Oslo Sporstlager, selv her i Oslo kan man nesten tillate seg å gi faen i de andre butikkene...
|
|
|
 Jeg er ingen ekspert, men
|
Medlem
|
Medlem
denne debatten forekommer meg underlig. Jeg tror det er viktig å innse at kundemassen av frikjørere i Norge rett og slett er for liten til at butikkene land og strand rundt kan fylle opp med fete planker, stegjern søkere og den slags til en rimelig penge. Det er rett og slett ikke nok kunder som etterspør den type varer til at butikkene kan tjene nok penger på det. De fleste kundene kjøper alpinpakker og rumpeakebrett til ungene, og det tjener butikkene masse på. Men hva er egentlig problemet? Kjøp stash fra utlandet over internett og vær glad og fornøyd. Den lokale butikken overlever på rumeakebrett uansett.
|
|
|
 Marginer
|
Medlem
|
Medlem
I fjor bestemte jeg meg for å prøve å forhandle bra pris med en norsk butikk i stedet for å handle på nettet. Hadde på forhånd sjekket priser på nettet så jeg visste hvor prisnivået lå i utlandet.Jeg skulle ha full pakke ski, bindinger og støvler til meg, kona og datteren min. Jeg var ute etter Lange FR120 støvler, ett par gode Dynastar bakke/allmountain ski, kona litt mer moderat utsyr i volumsegmentet og barnepakke til datteren min.Veiledende pris for alt sammen var i overkant av kr 23000,-Etter harde forhandlinger klarte jeg å prute meg til 35-40% rabatt på mitt utstyr, men på konas og minstens alpinpakke hadde ikke selgeren mer enn 20% å gå på. Totalsummen ble likevel akseptabel i forhold til netthandel og det forhold at støvler gjerne bør prøves først.Det sier likevel litt om marginenen. Det er tydelig konkurranse i markedet for litt vanlige alpinpakker og her har ikke butikkene allverdens fortjeneste, mens jeg på det dyreste utsyret fikk inntil 40% avslag på årets modeller tidlig i sesongen.
|
|
|
 poenget
|
Fersking
|
Fersking
Vel, det er vel også litt av poenget; vil de allerede eksisterende butikkene ikke miste andeler av det norske markedet når det kommer til denne mer spesialiserte formen for friluftsliv, må de skjerpe seg innen nettop dette. Dersom de selv velger å forholde seg slik de nå gjør, og mest sannsynlig kommer til å fortsette å gjøre, har de heller inget grunnlag til å klage på situasjonen slik den er. Dette er vel heller ingen diskusjon, men heller en ytrong over egne meninger, er i såfall det fra min egen side. Dersom en butikk i mitt nærmiljø, f.eks. Oslo sporstslager klarer å levere det jeg ønsker av varer og tjenester, har de heller ingenting å frykte, men når G-sport påRøa velger å kun føre fotball, rævva ski, og sykkelhjelmer, så må de også kunne enkelt se at jeg ikke kommer til å være en kunde av dem. Det er tross alt de som sitter på en løsning her, velger de ikke å endre seg, kan de heller ikke forlange at jeg skal gjøre det for å passe dem best. De må se det slik det er; et kompromiss...
|
|
|
 Conrad
|
Fersking
|
Fersking
Ser at Conrad selger alpinskia sine med binding. Eg kan tenke meg storslalom-ski, enten unten binding eller med telis. Noen som har efaring med å bestille alpinski uten "pakkebinding" fra Conrad?
|
|
|
|
|
|
|
Ringrev
|
Ringrev
Er vel bare og finne seg en storslalom ski uten integrert binding det. Saken er at de fleste avanserte alpintski i dag har integrerte bindinger.
|
|
|
 Bestille fra utlandet
|
Fersking
|
Fersking
Det er synd at man til tider kan spare mye penger på å bestille på internett istedenfor å kjøpe hos den lokale sportsforhandleren. Noen butikker her i Lofoten har kommet seg veldig de siste årene og noen satser bare på friluftsmennesker. Har vurdert i lang tid å bestille fra utlandet, men er svært usikker på hvordan det blir med både frakt og toll. Noen som har peiling?
|
|
|
 Vanligvis...
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
...vises det til denne "oppskrifta": Du slipper moms til landet du kjøper varene fra, men må betale moms til Norge på hele beløpet (inkl. frakt.) slik at totalpris blir: (Pris uten moms + frakt) * 1,24 * Euro kurs. på toppen kommer noe gebyr på bruk av VISA og fortollingsgebyr hos Posten - 80 spenn, men merk at det ikke er toll (på skiutstyr) utover dette gebyret til Posten. Eksempel: handler for 200 Euro, 10 Euro i frakt, Eurokurs er 7,40. Dette gir: (200 + 10) * 1,24 * 7,40 = 1926 NOK. Som tidligere nevnt i denne tråden, betalte vi 700 for frakt av ski fra Tyskland til Norge med UPC.
|
|
|
|
Tørr bak øra
|
Tørr bak øra
Hei, Har et lite spørsmål. Bestillte akkurat et par ski fra conrad. Der måtte jeg betalte 40 euro i frakt. Noe som ikke er gale.. Men kommer det egen faktura fra upc på 700kr?
|
|
|
 Høykostland
|
Medlem
|
Medlem
Vi bor i et høykostland, så å drive sportsjapper her til lands vil gi høye priser.Men det gjelder jo alle tjenester. Så kan man jo spørre seg om de tjenester arbeidsplassene til alle som skriver her på forumet, leverer dyre tjenester?Antakelig. Hvis alle som jobber i bank, rørleggere, datafirmaer etc får vridd sin konkurranse til utlandet, så ender vi alle opp med lønninger på Rumensk nivå.Og da blir det dyrt å kjøpe sportsutstyr, selv på nett i utlandet...
|
|
|
 Faktura kommer, men.....
|
Entusiast
|
Entusiast
Sitat springbrett:Hei, Har et lite spørsmål. Bestillte akkurat et par ski fra conrad. Der måtte jeg betalte 40 euro i frakt. Noe som ikke er gale.. Men kommer det egen faktura fra upc på 700kr? Du får faktura fra UPC noen uker etter at du har fått skiene, men det er på momsen som UPC har lagt ut for deg for å få skiene inn i Norge, det kommer ikke en ekstraregning på frakt
|
|
|
|
|