Vel, det er vel også litt av poenget; vil de allerede eksisterende butikkene ikke miste andeler av det norske markedet når det kommer til denne mer spesialiserte formen for friluftsliv, må de skjerpe seg innen nettop dette. Dersom de selv velger å forholde seg slik de nå gjør, og mest sannsynlig kommer til å fortsette å gjøre, har de heller inget grunnlag til å klage på situasjonen slik den er. Dette er vel heller ingen diskusjon, men heller en ytrong over egne meninger, er i såfall det fra min egen side. Dersom en butikk i mitt nærmiljø, f.eks. Oslo sporstslager klarer å levere det jeg ønsker av varer og tjenester, har de heller ingenting å frykte, men når G-sport påRøa velger å kun føre fotball, rævva ski, og sykkelhjelmer, så må de også kunne enkelt se at jeg ikke kommer til å være en kunde av dem.

Det er tross alt de som sitter på en løsning her, velger de ikke å endre seg, kan de heller ikke forlange at jeg skal gjøre det for å passe dem best. De må se det slik det er; et kompromiss...