I fjor bestemte jeg meg for å prøve å forhandle bra pris med en norsk butikk i stedet for å handle på nettet. Hadde på forhånd sjekket priser på nettet så jeg visste hvor prisnivået lå i utlandet.Jeg skulle ha full pakke ski, bindinger og støvler til meg, kona og datteren min. Jeg var ute etter Lange FR120 støvler, ett par gode Dynastar bakke/allmountain ski, kona litt mer moderat utsyr i volumsegmentet og barnepakke til datteren min.Veiledende pris for alt sammen var i overkant av kr 23000,-Etter harde forhandlinger klarte jeg å prute meg til 35-40% rabatt på mitt utstyr, men på konas og minstens alpinpakke hadde ikke selgeren mer enn 20% å gå på. Totalsummen ble likevel akseptabel i forhold til netthandel og det forhold at støvler gjerne bør prøves først.Det sier likevel litt om marginenen. Det er tydelig konkurranse i markedet for litt vanlige alpinpakker og her har ikke butikkene allverdens fortjeneste, mens jeg på det dyreste utsyret fikk inntil 40% avslag på årets modeller tidlig i sesongen.