Idéen om en "sentral europeisk distributør" kan nok funke på visse "melk og brød" varer, slike varer som man like gjerne kan selge på coop, som trenger 0 oppfølging..

men,

Det kommer ofte nye spennende varer inn på markedet!

Situasjon: en produsent er interessert i at norske butikker selger mye av hans nye "nisjeprodukt".. For å få til dette er han avhengig av å følge opp butikken, se om vareplassering av hans vare er optimal, se om butikken trenger påfylling, kanskje man skal prøve fler av den "grønne varen" i stedet for den "blå". m.a.o tett oppfølging.

Hvis man hadde en "sentral europeisk distributør" som var villig til å pendle fra sitt " sentrale europeiske land" til alle de 10 butikkene i lange Norge, som selger hans produkt kunne det nok fungert.

Min mening er at butikkene ville blitt håpløst dårlige uten tett oppfølging fra leverandøren. Vil vel ikke at alle sportsbutikker skal bli som Elkjøp sport a.k.a XXL?

Konklusjon:Jeg tror at sportsbutikker med nisjeprodukter alá 4frnt EHP 193.. hehe.. er avhengig av et mellomledd innenfor landegrensene.

Ps.Syns heller vi kan få gratis kollektivtransport og spare de årlig utgiftene på dette (+ spare miljøet), og bruke de oppsparte pengene på sportsutstyr!

Spennende diskusjon btw. smile